Visar inlägg med etikett Smycken. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Smycken. Visa alla inlägg

28 februari 2012

Vad jag beställde hos Nordljus



Bild: Nordljus


Jag hade ju turen att vinna presentkortet hos Nordljus, när jag var på bloggeventet i Malmö!


Först tänkte jag ju lägga pengarna på påslakan från Beach House eller Af Swedala, men då jag ändå skulle få lägga en bra slant själv (trots att vi fick den där 50% kupongen också), så valde jag att köpa annat den här gången.


Istället blev det inte mindre än 3 olika smycken från Edblad & Co.

På så sätt behöver jag bara lägga ut UNDER 100-lappen själv!!:D


Ett armband ser ni här ovan.

Resten visar jag när jag fått dem:)


Over and out

29 januari 2012

Anna Örnberg



Bilder Anna Örnberg

Är inte Anna Örnberg hur duktig som helst!?
Tidigare har jag mest sett hennes söta porslinshjärte halsband, och berlockerna av små porslinsansikten.

Nu när jag kollade närmre i Annas e-butik, föll jag pladask för den här hjärt-serien. Naturligtvis hamnar även dessa smycken i min önskelista:)

Over and out

25 januari 2012

By Mile

Jag tror jag dog lite när jag såg de fina smyckena av By Mile.
Sååå jag!
Och stilen passar liksom både till fest och vardag.
Den här ringen såg jag och föll för eftersom min kusins barn heter just Anton och Alva. Och utan att jag visste om det, så är det faktiskt är min kusin som beställt den till sin sambo, barnens mamma i 40-års present. Bedårande fin, och speciell:)

Jag skulle såklart vilja ha den med namnen Tobias och Jonathan. Eller en som det bara står Family, på.

Bilder: By Mile


Och kanske det vackraste av dem alla. Ett läderarmband med berlocker. Man kan välja text på baksidan, och även här skulle jag vilja ha barnens namn.

Malin Lindner heter tjejen som tillverkar dessa skönheter. HÄR kan ni kolla in alla fina smycken. Hon bloggar också, och bloggen heter Live a lot.



Om smyckena hamnar i önskelistan?


Japp! 5 i topp!



Over and out

25 oktober 2011

Tuttmånad

Ni har väl köpt ett rosa band?
Det har jag.
Ett fint, designat av Lena Philipsson och Per Holknekt.

Detta fina rosa armband kan ni köpa på Lindex för 75:-.
Superfint och allt överskott av försäljningen går till Cancerfonden.
Det blir nog ett sånt också för mig.

Vänta inte. Passa på nu när rosa månaden går in i slutspurten!
Rädda liv.

Over and out

02 september 2010

TinyTasty

Photo: borrowed from Etsy
All photos taken by: Xenia Villafranca (www.xeniavillafranca.com)


De här söta smyckena från TinyTasty, hos Etsy, skrev Brunkullans Temakerska om igår, och jag var ju tvungen att kika närmre på dem! Har läst om dem på bloggar förr, men inte tagit mig tid att kika närmre på dem. Nu gjorde jag det, och oj så mycket fint!!

Två tjejer, Maiken och Siri, gör smyckena för hand.
Det här hårspännet med en tallrik chokladkaka är väl helt underbar:)
Bild:Etsy


Ett par söta tårttallrikar i öronen vore kanske sött till midsommar?
Bild: Etsy

Det var de här tekoppsörhängena som Temakerskan skrev om. De finns i fler färger och modeller.
Bild: Etsy

Eller varför inte hela tekannan runt halsen:)
Det finns halsband, broscher, manchettknappar, armband, ringar, örhängen och hårspännen. Det finns olika sorters modeller. Bla tårtor i olika former, våfflor, sallader och en laxtallrik för att nämna några varianter!
Roligt när det dyker upp annorlunda och söta produkter tycker jag!

Over and out

01 mars 2009

Lager utförsäljning

I helgen har Snö of Sweden haft lagerutförsäljning. De brukar ha det några gånger varje år, och det är så kul att kunna köpa deras snygga smycken så pass billigt.
Jag brukar missa detta, för vi har alltid varit borta de helger som utförsäljningen varit

Har dock varit iväg en gång förrut. Förra året på hösten. Då köpte jag ett halsband och två armband. Tyvärr har jag tappat halsbandet...:(...det hade vit läderrem och flera små droppar i klumpar haängade lite överallt...knöts runt halsen. Letade ett nu, men kunde bara hitta med rött läderband..Får göra nått liknande själv kanske:).
Armbanden har jag kvar dock. Tror att jag har dem i stugan...kunde inte hitta dem..(säg inte att de också är borta!!?...),Ska ta kort och visa vid ett annat tillfälle.

En del av det som säljs är 2:a handssortering, en del provkollektioner, en del är sånt som fortfarande säljs eller sånt som gått ut ur sortimentet.

Trångt är det, och det rycks och dras i varenda litet smycke. Folk (även jag!) vräker ner massor av fina saker till bredden i små kartonger och går sen till ett lungt hörn och väljer bland de saker man lagt ner.
Mycket fint finns det och det är svårt att begränsa sig när man vill ha ALLT!! För även om det är billigare, så kostar det ju ändå..

Trots att jag designar och gör smycken själv känns det roligt att köpa annat också! Och varför inte!?
Jag handlar ju inte kläder på en och samma affär....;)

Jag fyndade bla dessa två läckra halsband på bilden överst. Båda räcker en bit nedanför bröstet. 150:- styck mot normala 499:-/st...!! Klart man inte kan låta bli att köpa! Trots att det är 2:a hand så får man leta felen. I dessa fall tror jag att det är bubblorna i metallen som är skönhetsfelet...nått annat kan jag inte hitta.
De här Snö of Sweden ringarna, samt armbandet med blå pärlor har jag haft i rätt många år. 5 år kanske. Köpt när smyckena fortfarande såldes via hempartyn. En kollegas fru sålde då.
Tyvärr saknas en sten i den cremefärgade plastringen....hoppas jag hittar nått lämpligt att limma fast istället i gropen!!
Berlocken är dock ny sen igår. Den fick jag helt gratis:)
Ett fin armband med rökiga glaspärlor fyndades också igår. Matchar både det rökfärgade halsbandet överst, samt det här nedan. 50:- kostade alla enkelradiga armband! Tokbilligt i jämförelse med pris i handeln!
Detta halsband köpte jag mest för att det hade så annorlunda kedja. Länkar som sitter ihop och en snygg avslutning i form av metallstav m logga och en stor och tung polerad rökfärgad glaspärla. I like:D
Mycket nöjd! Längtar till nästa tillfälle.
Då skulle jag vilja ha nått i grönt, rosa eller turkos! Och kanske ett lite kortare halsband.
Over and out

15 oktober 2008

Paket på posten 2

Bild: Teardevil

I det andra paketet fanns örhängesdisplayen som jag beställde från Teardevil!
Kommer såklart visa bilder på den när jag ställt iordning inför marknaden om någon vecka:)

Snygg var den i alla fall!

Over and out

14 oktober 2008

Vinglasmarkörer


Vinglasmarkörer till höstens och vinterns alla festmiddagar, är något av det senaste pärlpyssel jag gjort! Just dessa var en beställning.
Jag gjorde 6 st med vit bas, och 6 st med grå bas.
Alla hängen har olika färg för att man ska kunna hålla reda på sitt eget glas under hela festkvällen!
Glaset på bilden är ett 15 cl vinglas ur Jämtlandsservisen från Storsjöhyttan.
Storsjöodjuret i keramik i bakgrunden, består av 4 små delar. Vet inte vem som formgivit det, men det finns att köpa lite var stans här i länet!
Kommer göra fler vinglasmarkörer i olika utformingar till höstmarknaden i Allhelgona. Några ungefär som på bilden, och några med kanske bara ett hänge eller en berlock tex!
Tar inga beställningar före marknaden. Efteråt däremot kan jag göra fler om någon vill beställa och ge bort i julklapp:)
Kika närmre om ni vill på min smyckes blogg: Susanne Af Jamtland.
Tävla gärna HÄR!
Over and out

30 september 2008

Förberedelser

Bilder i inlägget: Susanne Af Jamtland

Om några veckor är det som jag tidigare berättat dags för marknad igen. Det var länge sen jag la in nya bilder på smyckesbloggen, men visst tillverkas det ett och annat för det!
Det lite romantiska halsbandet Angels of the North, med kedja, organzaband och berlocker, är ett av de senaste jag pysslat ihop. Har gjort både korta och långa halsband. En del med mycket pärlor, en del med metallringar och några med läderband och endast ett hänge. Även örhängen och armband har det blitt!
Detta halsband är långt. Räcker till någonstans mellan bröst och navel om man har det enkelt, men med dubbla varv blir det ju något kortare!
Fint toggle-lås i form av en trollslända:)
Så nu vet ni att även om det verkar dött på bloggen, så knåpas det lite på kvällskvisten ändå!
Over and out
Glöm inte tävla:)

20 september 2008

Om en lördag i september

Idag har jag putsat fönstren i köket och vardagsrummet!
Känns så roligt när det är gjort! Men det brukar ta typ 30 sekunder så har antingen en fågel skitit ner dem, eller Jonte satt ett fett handavtryck mitt på rutan.....
Men peppar peppar idag har de lyckats klara sig hittills. I dryga 2,5 timmar nu:)

Passade på att byta gardiner och detaljer i köket. Från det sommar turkos till det mer höstiga rosa/svart/lila. Precis samma som förra hösten!

Bilder i inlägget lånat från: Teardevil
Jag har också klickat hem en smyckes display från Teardevil.

Det blir ju höstmarknad snart, och det är snyggt att ha en sådan här på bordet då! Till vardags kanske man skulle kunna ha den med mina egna smycken på en byrå någonstans...?

Over and out

24 augusti 2008

Sjuk....så...oväntat!

Dreams- metallringar, romarpärlor, vaxadepärlor, mellandelar och kedja.
Dragonfly dreams- wire, odladesötvattenpärlor, metallpärlor, mellandelar, stor frostad glasdroppe och toggle lås (trollslända).
Weddingflower- Wire, odlade sötvattenpärlor, vaxade pärlor, metallpärlor, metallringar, mellandel och blomma i tibetsilver.
Brownie- Vaxad lintråd, glascoins, glascoin, rondeller, rocaille, fasetterade glaspärlor, glasdroppar.


Jonte är sjuk. Kunde inte kommit olämpligare då skolan börjar imorgon...suck!
Men det är bara och bita i sura äpplet. Typiskt ialla fall. Jonte har ju varit frisk hela sommaren, så när som på lite snorig ett par dagar, och så efter ca 2 veckor på fritids så är det kört igen.

Nu vet jag ju att han knappt kommer vara frisk förren det blir sommar igen. Kommer gå ett par veckor mellan vabdagarna....morr...!
Nåja. Inget ont som inte får något gott med sig.
Han har inte orkat så mycket utan legat och sett på film eller pysslat lite med lego.
Jag har haft möjlighet att pärla istället. Lite nya halsband har det blitt.

Jag börjar ju planera inför årets höstmarknad. Förra året var ju jättekul!!
Och då behövs ett litet lager. Därför lägger jag inte ut dem till försäljning på hemsidan heller, utan det får vänta tills jag ser om de är kvar efter marknaden.
Några smakprov kan ni se här ovan:)
Tidigare alster kan ni se på Susanne Af Jamtland.

Over and out

14 januari 2008

Julgransplundring

Sent om sider har jag även fått undan den lilla jul jag hade hemma i radhuset. Har satt upp mina ljusrosa paneler i köket och bytt ut tillbehören i Change från Cult.
Kom inte iväg och köpte tulpaner, men det blir.

Igår hade vi besök av min väninna A och hennes familj. Alltid kul! Det blir inte så ofta vi hinner ses numer, men så kul när det väl sker.
Förhoppningen är att vi nästa helg (25-27) kan umgås i vår stuga. Om inte nått (sjuka ungar tex...!) kommer ivägen.
Hon köpte lite smycken av mig också. I julklapp fick hon ett halsband (Lugnvik) och Örhängen (Lugnvik. Finns ingen bild på bloggen..). Nu köpte hon fler smycken vilket var kul!
Tack snälla:-D

Jonte som snorat några dagar blev förkyld också. Attans. I natt var han brännhet, så jag sitter just nu på jobbet, men går hem om ca 30 minuter för en VAB dag.
Hoppas det inte blir långdraget. Och hoppas inte A´s barn blev smittade...

Ska försöka hinna hämta ut min vinst som kommit på posten. Har inte haft med mig lappen till macken inte mindre än 3! gånger. Jag blir så arg. Nu har jag lappen, så nu ska det väl ändå gå:-D

Over and out

29 november 2007

Tack!


Bild Susanne Af Jamtland
Tack till alla ni som kom och handlade av mig på smyckespartyt i måndags!!
Ni är så snälla.
Tack för hejaropen från alla goa bloggare också:-D
Tack till min kollega L som stod för fikat (en sagolikt god kladdkaka gjord på VIT choklad!!!) och gjorde plats i ditt fina hem, som var som gjort för detta. Funderar nu på åt vilket håll jag kan bygga ut köket, så jag kan få plats med en köksö....hihi!!

Försäljningen gick jättebra. Dessutom fick jag beställning på 4 armband och 2 halsband som ska levereras innan jul!

Nu är jag snart ikapp! Har alltså inte mycket kvar innan jag sålt för lika mycket som jag köpt pärlor för (vilket är några tusenlappar.........)! Och nu ska jag inte köpa så mycket mer pärlor innan jag faktiskt får lite förtjänst också..haha!!
Men oj så skoj det är när man ser att det finns människor som gillar det man gör:-)

Over and out
Och Tack igen!

26 november 2007

Smyckesparty

Ikväll ska jag hem till en kollega med hela min smyckessamling.
Det blir inte ett party a´la Tupperware med föreläsning av produkterna, utan mer en stund för trevligt sällskap, surr, fika och samtidigt kommer jag ha mina smycken till försäljning.

Första gången för mig på detta viset och det ska bli spännande att se hur det går!!

Over and out

04 november 2007

Första Marknaden

Min första marknad med smycken gick över all förväntan. Sålde för betydligt mer än jag räknat med!! Så himla kul:-) Tack allesammans som handlade!!
Här ovan en bild på min del av bordet (delade med Inger, grannen intill vår stuga).

Sålde dock bara 1 par ljus och 1 kort......till mamma..haha:-D Fast många tyckte idén var festlig med inslagna tvålar! Inte så många av de som kom på marknaden som bloggar kanske, och vet hur vanligt det ändå är:-D
Mamma förresten, skulle ge bort kort och ljus till sin kusin som fyllt 50 år. Även ett av halsbanden och ett armband köpte hon till kusinen!
Inger sålde sina egengjorda hudvårdsprodukter! Superbra grejor. Har prövat en tvål och en kreme förrut som varit bra. Jag köpte Teatree shampoo av henne i lördags. Har inte provat just detta förr så det blir spännande. Perfekt för mig tydligen som ofta har problem med mjäll!!
Intill vårt bord sålde Ingers mamma hembakt och fick ALLT utom ett paket skorpor sålt!! Och då hade hon en hel del på bordet!
Det var väldigt mycket folk som kom trots att väglaget inte var det bästa (snöade rejält på natten och det var både halt och slirigt på lördagen...). De flesta handlade dock, som förutspått, det som var ätbart:-)
Flötgröt åt jag såklart och det var sagolikt gott!!
Mycket trevligt folk kikade förbi vårt bord och som var nyfiken och frågade mycket. Speciellt eftersom de allra flesta känner Tommy, och tyckte det var extra kul att kika, och en del av dem köpte nått också!!
Tobias och Elias sålde korv på nedervåningen i några timmar, och jag tror de hade roligare än de gav sken av..hihi!
Jag är jättenöjd att få så pass bra sålt trots att ytterligare en tjej med smycken fanns där. Jag tror nog det gick rätt bra för henne också!
Fast jag kan ju undra om det gått ännu bättre om jag varit ensam med smycken..hihi! Fast samtidigt är det ju kul med fler pärlbitna. Hon gjorde mycket snyggt också!! Tror som sagt att vi är rätt nöjda båda två!
Over and out

29 oktober 2007

Kamera strejk och pyssel

Så typiskt mig.....att åka till stugan och inte ta med digitalkamerans laddare!
I lördags satte vi upp gardinstång och nya fina gardiner (vita längder med svart blommönster. Tror det är sippor av nått slag, eller ev julroser med blommor, blad och rötter flitigt återkommande över hela längderna.........från Åhléns) i sovrummet i stugan, och det blev så himla bra. Skulle dokumentera...men inget batteri!!!!! Aaaaaaaaaa......

Jag blir så arg!
Men nu får jag ta kort nästa helg istället då, så ni får ge er till tåls:-D

Lite mer pyssel fick jag till också. Bla fick jag upp några tavlor. Några fler smycken fick jag gjorda och även inslagna ljus och tvålar!!
Massor som jag borde tagit kort på alltså! Nu får jag göra det på fredag istället så allt finns dokumentreat innan marknaden!!

I övrigt har helgen varit lugn. Jonte har fått håret färgat och sprayat i värsta punkfrisyren av vår granntjej 13 år och hennes lika gamla kompis!! Orange, gråblå och värsta spretet. Han tycker han blev ascool...och jag har fått lova att inte tvätta ur förren fritids fått se!!!

Elias sov över hos oss natten till idag, och jag var glad för i vanliga fall sover Tobbe över där (där finns ju både dator och TV-spel......). Glad är jag för att Tommy åkte redan igår till stan, och jag är så attans mörkrädd. Rädd för björn alltså....Djuret björn..... (för det är oerhört vanligt med björnar innomhus här uppe i norr........................eh.........), och jag känner mig såååååå mycket tryggare med två tonåringar hemma haha!!

Vi skulle ju göra så mycket ute, men det har blåst som sjutton och idag så regnade det ihärdigt på förmiddagen och eftermiddagen gick åt till packning och lätt städning innan hemfärd.
Tobbe han precis hem till innebandy träning och nu är det kväll igen!!

Jag och rara Inger har ialla fall idag hunnit ner på bygdegården och kollat lite. Så man vet hur stora borden är mm. Kommer bli kanon.
Känns spännande och se om man får nått sålt överhuvudtaget, med så många som ska sälja. Pengarna ska ju räcka till så mycket för de som kommer!! Mest mat och ost och bröd ska säljas, men även lite hantverk, naturvårdsprodukter och så en till som säljer smycken bla.

Lika kul (om inte ännu roligare) kommer det bli att bara få träffa massa goa människor! Och som pricken över i kommer det säljas flötgröt i serveringen på nedervåningen!! Bara det är ju värt att åka till marknaden för!! Som sammet för munnen, som klister för magen och som fettpålägg för höfterna..haha:-D

Over and out

20 oktober 2007

Hockey skola

Det blev inte bio idag.
Det blev hockey skola istället. Eller skridskoskola är väl mer rätt att säga eftersom det är på den nivån Jonte är ännu.
Han åkte en del förra året, men under våren i år blev det inte så många gånger eftersom vi varit i stugan under helgerna.
Tycker ändå det gick rätt bra med tanke på att han inte stått på skridskor sen februari.

Tobbe har varit på scout hajk hela dagen och kvällen. Är fortfarande där och kommer inte förren sent.
Nu försöker Jonte sova. Det blir tidig uppgång i morgon då det är fotbollen halva dagen.

Själv har jag under eftermiddagen och kvällen funderat på hur jag ska presentera mina smycken på höstmarknaden. Vill nog ha en fin duk. Kanske svart sammet som faller bra, inte skrynklar sig så lätt och gör att smyckena ligger på plats!
Ska höra med inger som jag ska dela bord med, hur hon brukar ha det på bordet. Kanske hon redan har en fin duk!?
Jag har också fixat några gamla ärvda ramar med bakgrund och några av halsbands-armbands-örhänge seten. Kanske blir fint att ha stående i bakgrunden.

Trollhassel kvistar ska jag sätta i en glasvas med stenar i. I kvistarna ska jag hänga mina Änglar (angels of the north), och några änglar ska få stå på en spegelbricka.

Funderar också på att ha ett silverfat med armbanden på, och ev ska jag ta in en tjock knotig och avbarkad (gärna grå redan), tall gren och fästa flera ståltrådshållare, där halsband kan hänga ner mot grenen.

Några provisoriska visitkort är gjorda och jag har skrivit ut skötselråd för smycken som ska följa med varje köpare hem!

Funderar på att köpa två displayer (byster). En i vitt och en i svart. För mina kortare halsband.
Men jag gör nog det sen, efter marknaden. Då jag ser hur det går..

Har redan beställt örhängskartor (svarta) trots allt.
I övrigt blir det sådana där vita prislappar som man fäster smycke för smycke.

Mina kort tänkte jag ha i fina skålar, och sälja styckvis. Tänker inrikta mig på att göra kort till Farsdag och Jul/nyår att sälja på marknaden. Den är ju under allhelgonahelgen, så det blir ju rätt i tid.

13 oktober 2007

Nyheter!

Bild Susanne Af Jamtland

Nu finns mina "Angels of the North" även som RÖDA.
Även vita finns åter i lager.

3-pack röda eller vita kostar 40:- + frakt.
Läs mer på Susanne Af Jamtland.

Over and out

07 oktober 2007

Dekoration



Så har en helg gått igen. Trist när de går så fort!
Den började med sjuk son och övergick långsamt till på väg att bli sjuk mamma....och sen till att vi båda är friska!
Nåja. Jonte hostar ännu och jag har börjat hosta så smått idag, men inte sjuk annars.
Har pärlat rejält i helgen och har som mål att vara med på en höstmarknad senare i oktober. Fick en förfrågan (via Tommy) om att dela bord med en väninna och jag tänker ringa och säga att jag hänger på!!
Det är en liten marknad och inte sååå mycket folk, men kanske kanske får jag något sålt ialla fall!!
I så fall blir det att jag tar med både smycken, kort och kanske mina små änglar också!! Har inte så stort lager färdigt, men jag får jobba på!! Och varför inte göra små ljuspaket med 4 st ljus med fint band och papper kring så nära advent!! Eller kanske till och med baka nått!!!?
Känns både gruvsamt och spännande!!
Här på bilden ovan ett armband jag gjort med halvädelstenar och glas pärlor. Går ju utmärkt att använda som bling-bling kring en Ittala ljuslykta också:-D
Over and out

02 oktober 2007

Nu så!

Nu har jag lagt ut några få smycken på nya bloggen som ett första litet prov:-)
Fyller på med nya under veckan.

Nu på TV: Desperate Housewifes!!

Over and out