Så typiskt mig.....att åka till stugan och inte ta med digitalkamerans laddare!
I lördags satte vi upp gardinstång och nya fina gardiner (vita längder med svart blommönster. Tror det är sippor av nått slag, eller ev julroser med blommor, blad och rötter flitigt återkommande över hela längderna.........från Åhléns) i sovrummet i stugan, och det blev så himla bra. Skulle dokumentera...men inget batteri!!!!! Aaaaaaaaaa......
Jag blir så arg!
Men nu får jag ta kort nästa helg istället då, så ni får ge er till tåls:-D
Lite mer pyssel fick jag till också. Bla fick jag upp några
tavlor. Några fler smycken fick jag gjorda och även inslagna ljus och tvålar!!
Massor som jag borde tagit kort på alltså! Nu får jag göra det på fredag istället så allt finns dokumentreat innan marknaden!!
I övrigt har helgen varit lugn. Jonte har fått håret färgat och sprayat i värsta punkfrisyren av vår granntjej 13 år och hennes lika gamla kompis!! Orange, gråblå och värsta spretet. Han tycker han blev ascool...och jag har fått lova att inte tvätta ur förren fritids fått se!!!
Elias sov över hos oss natten till idag, och jag var glad för i vanliga fall sover Tobbe över där (där finns ju både dator och TV-spel......). Glad är jag för att Tommy åkte redan igår till stan, och jag är så attans mörkrädd. Rädd för björn alltså....Djuret björn..... (för det är oerhört vanligt med björnar innomhus här uppe i norr........................eh.........), och jag känner mig såååååå mycket tryggare med två tonåringar hemma haha!!
Vi skulle ju göra så mycket ute, men det har blåst som sjutton och idag så regnade det ihärdigt på förmiddagen och eftermiddagen gick åt till packning och lätt städning innan hemfärd.
Tobbe han precis hem till innebandy träning och nu är det kväll igen!!
Jag och rara Inger har ialla fall idag hunnit ner på bygdegården och kollat lite. Så man vet hur stora borden är mm. Kommer bli kanon.
Känns spännande och se om man får nått sålt överhuvudtaget, med så många som ska sälja. Pengarna ska ju räcka till så mycket för de som kommer!! Mest mat och ost och bröd ska säljas, men även lite hantverk, naturvårdsprodukter och så en till som säljer smycken bla.
Lika kul (om inte ännu roligare) kommer det bli att bara få träffa massa goa människor! Och som pricken över i kommer det säljas
flötgröt i serveringen på nedervåningen!! Bara det är ju värt att åka till marknaden för!! Som sammet för munnen, som klister för magen och som fettpålägg för höfterna..haha:-D
Over and out