Visar inlägg med etikett Musik. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Musik. Visa alla inlägg

26 februari 2012

Vilken är din favorit?

Vilka är era favoriter?
Här är mina. Ingen inbördes ordning egentligen, även om jag tror Loreen har störst chans av de tre i stora finalen.


Loreen- Helt fantastisk! Skickar vi henne till Eurovision vinner vi hela klabbet!
I shit you not!!

Danny- Trots att medhörningen inte var på topp igår, så sången blev något falsk, tycker jag att den här förtjänar en rejäl chans i finalen!

Molly- Magisk! Låten kommer spelas länge på radio, sanna mina ord! Dunderballad med gåshudspartier!

Vilka är era favoriter?

Over and out

06 februari 2012

Snor, melodifestival och present teaser


Så.
Här har man legat platt på soffan sen i torsdagskväll dyngförkyld.
Har inte ens orkat kolla igenom och försöka förstå mig på nya kameran, men nu är jag piggare och försöker förstå instruktionsboken.

Tack och lov har min kollega mer fotokunskaper än jag, och guidar mig i vitljusbalans och annat som kan vara bra att veta innan jag ger upp och tror att bästa lösningen är att köpa ett bättre objektiv än kitobjektivet;)

Vad tyckte ni om första delen av melodifestivalen då?
Jag tycker de två allra bästa gick vidare direkt.
Dead by April är ett favoritband. Ledsnar aldrig på låten här ovan, och Mystery som de tävlade med var underbar.
Loreen slog ju till med en av mina favoritlåtar under förra året, och lördagens Euforia hör nog till de allra bästa jag hört i den musikstilen!!
Tror den skulle kunna vinna hela tjotablänget i maj till och med!!

Sen har jag fler födelsedagspresenter att visa framöver. Slantar, ett underbart armband, presentkort och blommor.
När jag lyckats ta några fina bilder ska jag visa er:)

Over and out

29 november 2011

Å regnet det bara öser ner...

Förra årets pepparkakshus

Här öser regnet ner och all snö som föll i söndags försvinner. Eller, rättare sagt, det blir bara en isig sörja kvar som man ska halka och slå sig fördärvad på!

Julstämningen försvann på nolltid, men jag lyssnar på julmusik för att kompensera:



Over and out

13 november 2011

Elvis, Barbara och Jag







Samtliga bilder: Brunkullan med Mosipperötter

Elvis, Barbara och Jag.

Carolas show på Tyrol.

Jag och Tommy var där igår kväll.

Har bara ett ord.

Fantastiskt!

Over and out

Laleh i all ära

Alltså.

Laleh är superbra i Så mycket bättre.

Men Lenas version av The Botten is Nådd, är helt enkelt så jäkla bäst!

Over and out

30 september 2011

23 augusti 2011

Show

Bild: Carola

Nu är det bokat! Jag och Tommy unnar oss en "på-tu-man-hand" helg i Hufvudstaden i november.
Helt utan barn.

Då ska vi passa på att strosa på stan, ta en fika med släkt och vänner, må gott samt se Carola på Tyrol! Det är hennes show Elvis, Barbara & Jag.

Mamma, som bor i Stockholm, ska också följa med på showen.
Förhoppningsvis lyckas vi locka min kusin med sambo också:)

Vi bokade hela paketet. Dvs 2 rätters middag + showen. En helkväll på 4,5 timmar. Lovely!
Oj så jag längtar!

Over and out

07 juni 2010

Eric Saade och vita gåvor

I lördags skulle Eric Saade uppträda på stortorget här i stan. Det glömde jag såklart bort....Men kom i sista stund på att vi nog hann till Kärnan, där han skulle skriva autografer. Vi stod som nr 3 och 4 i kön. Smart drag av mig.
Jonte fick sin skiva och autograf. Och mamman fick titta på den fagre ynglingen (som skulle kunna vara min son, men det hindrar väl inte att man bara tittar liiiite...!?;)...).
Igår var det nationaldagsfirande. Jonathan som är scout, var en av dem som hissade svenska flaggan utanför rådhuset och turistbyrån. Sen picnic i det gröna!
Och idag fick jag gåvan från Vita Gåvor swapen. Massor av roligt pyssel att göra kort av! Ska knåpa ihop några fina av allt detta! Tack så mycket:)
Själv skulle jag ju vara i god tid med min gåva, men som vanligt kom det inte iväg tidigare som tänkt. I helgen postade jag det, och min hemliga vän bör ha paketet senast imorgon, tisdag!!
Sen har jag ju inte visat upp vinsten jag vann för en tid sedan, hos Hemma hos Klara! Massa ljuvliga bakformar, och en sprits som jag ska använda nu till skolavslutningen:)

Over and out

17 mars 2010

Tänkvärt

En fantastiskt bra låt. Texten får en verkligen att tänka!

14 mars 2010

Stigande stjärna!

Samtliga bilder i inlägget från Sköna Hem

Festen igår var sååå skoj!! Underbara människor, fantastiskt god mat och dryck och stämningen var helt enkelt på topp:)

Singstar fick vi igång också. Tror nästan alla vågade sig på en liten trudilutt. Mitt resultat var allt från amatör och lovande till stigande stjärna...hehe...vet inte riktigt vad det grundar sig på. Kanske för att vi körde lätt hela tiden;)

Idag låg jag kvar i sängen och försökte bestämma mig för om världen, jag eller sängen snurrade fortast..Jag hann fundera rätt mycket under tiden. Bla på den under höstens kommande sovrums renovering (inrednings bloggaren i mig lever trots lite mycket vin igår...)...
Även i stugan är jag sugen på att ta in brytande nyans mot allt det vita. Svart eller brunt.

Huruvida vem som snurrade kom jag inte fram till, men just nu snurrar ingenting, så jag överlever nog den här dagen också...
Här hemma kommer det bli dessa toner. Tapeten som ska sättas upp precis bakom sänggaveln (resten blir vitt), går ju i guld, rosa, cerice, plommon och vinrött.
Tycker den här bilden är helt fantastisk förövrigt och jag skulle skratta av glädje varje kväll jag fick gå och lägga mig i den sängen:)
Smakfulla sovrum finns det gott om.
Nu gäller det bara att komma fram till hur just vi ska ha det:)
Ha en underbar söndag. Själv ska jag ta det lungt tills Jonte kommer hem från morfar, där han fått bo i natt. Tommy och Tobbe är snart på väg hem från Stockholm där Tobbe spelat matcher.
Det får bli två alvedon. Ett par kannor vatten och repris på melodifestivalen idag för mig...haha. Liiite tjyvkik blev det igår...så jag vet vem som vann! En mycket bra låt. Otroligt bra faktiskt. Men jag tror att Salem gått bättre i stora sen. Fast jag hoppas på att det går bra för Anna också:)
Over and out

13 mars 2010

Fest och melodifestival

Nu bär det av mot 40 års fest. Min bästa kompis sambo firar.
Det blir mingel, god mat, sing star och massa skoj.
Kanske, kanske står en TV på, där man kan tjyvkika lite på melodifestivalen då och då.....annars får det bli reprisen!

Jag har ju länge gillat Salems låt bäst. Men som uppstickare vill jag nämna och varna för, Jöback, Darin, Anna och den låt som växt otroligt i mina öron sista veckan...Timotej!!!

Ha en underbar lördagskväll allihopa:D

Over and out

25 september 2009

Standing Stronger

Första gången jag hörde den här låten på radion tog jag för givet att det var någon av alla amerikanska R&B sångerskor. Rihanna var den jag först tänkte på.

Men ack vad fel man kan ha. Det är Sarah Down Finer, och låten är helt suverän om ni frågar mig:)

Over and out

26 juli 2009

Hedrande

Tycker att detta är ett lysande sätt att hedra minnet av en helt lysande artist!!!

Over and out

17 maj 2009

Dubbelt grattis Norge!!

Bild: ilkar

GRATTIS NORGE!
Storvinst i ESC finalen med Alexander Rybaks bidrag "Fairytale"!!
Helt rätt låt som vann! Även Island, Turkiet och Rumänien hörde till mina favoriter.
Malena gjorde ett bra framträdande, men jag höll hela tiden på Norge, så jag är glad:)
Grattis på nationaldagen också! 17 maj idag!

Over and out

12 maj 2009

Det bästa av det bästaste

Ur filmen Dreamgirls.

En av de bästa filmer jag vet.

Over and out

17 april 2009

wow

http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

Jag har tittat säkert 100 gånger senaste två dygnen!!
Visst känns det skönt när någon kan överbevisa människor på det här sättet:D

Over and out

21 februari 2009



Molly och EMD.
Rätt låtar som gick vidare direkt tycker jag!
Andra chansens låtar var också riktigt bra!

Men Velvets låt som var så bra...? Varför röstade så få på den?

Resten av fältet vet jag inte direkt.....
Sofie, juryns val, skulle nog ha rätt stor chans i stora festivalen, men var inte en favvo hos mig första gången jag hörde den. Nu när jag hört den några gånger har den lyft dock!

Nåja. Finalen verkar bli rätt OK.

Nästa vecka hoppas jag på Agnes låt, som enligt hennes egen utsago ska vara bättre än Release me. Och jag som älskar den låten:) Lyssna här ovan!

Over and out

16 februari 2009

Melodifestival 2009

Jag tycker startfältet i lördags hade mycket bättre låtar än låtarna tillsammans i första omgången!

Att H.E.A.T gick vidare var ju helt riktigt, då deras låt var grymt bra! Mums-mums hade också en OK låt, men mest förundrad är jag över att inte den här låten gick vidare!!

Den är såååååå bra..

Over and out

11 februari 2009

Sååååå sant:)

Har några år på nacken. Men tål att lyssnas på igen:)

24 januari 2009

En av de vackraste sånger jag vet!


Och jag gillar orginalet med Eva Cassidy...

Men även covern med Sting!

Over and out