Viva non vivere sed valare vita est- Att leva är mer än att bara hålla sig vid liv
26 februari 2012
Vilken är din favorit?
Här är mina. Ingen inbördes ordning egentligen, även om jag tror Loreen har störst chans av de tre i stora finalen.
Loreen- Helt fantastisk! Skickar vi henne till Eurovision vinner vi hela klabbet!
I shit you not!!
Danny- Trots att medhörningen inte var på topp igår, så sången blev något falsk, tycker jag att den här förtjänar en rejäl chans i finalen!
Molly- Magisk! Låten kommer spelas länge på radio, sanna mina ord! Dunderballad med gåshudspartier!
Vilka är era favoriter?
Over and out
06 februari 2012
Snor, melodifestival och present teaser
Så.
Här har man legat platt på soffan sen i torsdagskväll dyngförkyld.
Har inte ens orkat kolla igenom och försöka förstå mig på nya kameran, men nu är jag piggare och försöker förstå instruktionsboken.
Tack och lov har min kollega mer fotokunskaper än jag, och guidar mig i vitljusbalans och annat som kan vara bra att veta innan jag ger upp och tror att bästa lösningen är att köpa ett bättre objektiv än kitobjektivet;)
Vad tyckte ni om första delen av melodifestivalen då?
Jag tycker de två allra bästa gick vidare direkt.
Dead by April är ett favoritband. Ledsnar aldrig på låten här ovan, och Mystery som de tävlade med var underbar.
Loreen slog ju till med en av mina favoritlåtar under förra året, och lördagens Euforia hör nog till de allra bästa jag hört i den musikstilen!!
Tror den skulle kunna vinna hela tjotablänget i maj till och med!!
Sen har jag fler födelsedagspresenter att visa framöver. Slantar, ett underbart armband, presentkort och blommor.
När jag lyckats ta några fina bilder ska jag visa er:)
Over and out
29 november 2011
Å regnet det bara öser ner...
Här öser regnet ner och all snö som föll i söndags försvinner. Eller, rättare sagt, det blir bara en isig sörja kvar som man ska halka och slå sig fördärvad på!
Julstämningen försvann på nolltid, men jag lyssnar på julmusik för att kompensera:
Over and out
13 november 2011
Elvis, Barbara och Jag
Elvis, Barbara och Jag.
Carolas show på Tyrol.
Jag och Tommy var där igår kväll.
Har bara ett ord.
Fantastiskt!
Over and out
Laleh i all ära
Laleh är superbra i Så mycket bättre.
Men Lenas version av The Botten is Nådd, är helt enkelt så jäkla bäst!
Over and out
30 september 2011
23 augusti 2011
Show
Bild: Carola
Nu är det bokat! Jag och Tommy unnar oss en "på-tu-man-hand" helg i Hufvudstaden i november.
Helt utan barn.
Då ska vi passa på att strosa på stan, ta en fika med släkt och vänner, må gott samt se Carola på Tyrol! Det är hennes show Elvis, Barbara & Jag.
Mamma, som bor i Stockholm, ska också följa med på showen.
Förhoppningsvis lyckas vi locka min kusin med sambo också:)
Vi bokade hela paketet. Dvs 2 rätters middag + showen. En helkväll på 4,5 timmar. Lovely!
Oj så jag längtar!
Over and out
07 juni 2010
Eric Saade och vita gåvor
Jonte fick sin skiva och autograf. Och mamman fick titta på den fagre ynglingen (som skulle kunna vara min son, men det hindrar väl inte att man bara tittar liiiite...!?;)...).
17 mars 2010
14 mars 2010
Stigande stjärna!
Samtliga bilder i inlägget från Sköna Hem Festen igår var sååå skoj!! Underbara människor, fantastiskt god mat och dryck och stämningen var helt enkelt på topp:)
Singstar fick vi igång också. Tror nästan alla vågade sig på en liten trudilutt. Mitt resultat var allt från amatör och lovande till stigande stjärna...hehe...vet inte riktigt vad det grundar sig på. Kanske för att vi körde lätt hela tiden;)
Idag låg jag kvar i sängen och försökte bestämma mig för om världen, jag eller sängen snurrade fortast..Jag hann fundera rätt mycket under tiden. Bla på den under höstens kommande sovrums renovering (inrednings bloggaren i mig lever trots lite mycket vin igår...)...
Huruvida vem som snurrade kom jag inte fram till, men just nu snurrar ingenting, så jag överlever nog den här dagen också...
13 mars 2010
Fest och melodifestival
Det blir mingel, god mat, sing star och massa skoj.
Kanske, kanske står en TV på, där man kan tjyvkika lite på melodifestivalen då och då.....annars får det bli reprisen!
Jag har ju länge gillat Salems låt bäst. Men som uppstickare vill jag nämna och varna för, Jöback, Darin, Anna och den låt som växt otroligt i mina öron sista veckan...Timotej!!!
Ha en underbar lördagskväll allihopa:D
Over and out
25 september 2009
Standing Stronger
Första gången jag hörde den här låten på radion tog jag för givet att det var någon av alla amerikanska R&B sångerskor. Rihanna var den jag först tänkte på.
Men ack vad fel man kan ha. Det är Sarah Down Finer, och låten är helt suverän om ni frågar mig:)
Over and out
26 juli 2009
Hedrande
Tycker att detta är ett lysande sätt att hedra minnet av en helt lysande artist!!!
Over and out
17 maj 2009
Dubbelt grattis Norge!!
Bild: ilkarOver and out
12 maj 2009
17 april 2009
wow
Jag har tittat säkert 100 gånger senaste två dygnen!!
Visst känns det skönt när någon kan överbevisa människor på det här sättet:D
Over and out
21 februari 2009
Molly och EMD.
Rätt låtar som gick vidare direkt tycker jag!
Andra chansens låtar var också riktigt bra!
Men Velvets låt som var så bra...? Varför röstade så få på den?
Resten av fältet vet jag inte direkt.....
Sofie, juryns val, skulle nog ha rätt stor chans i stora festivalen, men var inte en favvo hos mig första gången jag hörde den. Nu när jag hört den några gånger har den lyft dock!
Nåja. Finalen verkar bli rätt OK.
Nästa vecka hoppas jag på Agnes låt, som enligt hennes egen utsago ska vara bättre än Release me. Och jag som älskar den låten:) Lyssna här ovan!
Over and out
16 februari 2009
Melodifestival 2009
Jag tycker startfältet i lördags hade mycket bättre låtar än låtarna tillsammans i första omgången!
Att H.E.A.T gick vidare var ju helt riktigt, då deras låt var grymt bra! Mums-mums hade också en OK låt, men mest förundrad är jag över att inte den här låten gick vidare!!
Den är såååååå bra..
Over and out
11 februari 2009
Sååååå sant:)
Har några år på nacken. Men tål att lyssnas på igen:)
24 januari 2009
En av de vackraste sånger jag vet!
Och jag gillar orginalet med Eva Cassidy...
Men även covern med Sting!
Over and out