Visar inlägg med etikett Förvaring. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Förvaring. Visa alla inlägg

22 oktober 2011

Smart förvaring



Just nu på mitt vardagsrumsbord!

Som så många av er andra bloggerskor, har jag fallit för de ursnygga förvaringslådorna, som ser ut som gamla böcker!

Dessa, från Mio, föreställer Shakespears samlade verk, samt Romeo o Julia. Vi förvarar alla våra fjärrkontroller i dem, istället för att låta dem liggar huller om buller på hela bordet (läs soffan, golvet, tv-bänken OCH bordet..).

Tror jag ska köpa ett par fina lådor till stugan också.

Over and out

21 oktober 2011

Kundkväll på Mio



Bilder: MIO


Igår var jag och min väninna A-C på Mio när de hade kundkväll.

Åååååååh! Vad jag skulle kunna köpa precis allt. Eller inte allt, men mycket i alla fall:)


Soffor hade de en uppsjö intressanta. Oxford, som är en drömklassiker!

Eller som soffan ovan tex. Remove, 3-sits XL.

Fast vit funkar inte så bra med barn som fikar framför TV:n...men det fanns ett fint brunbeige tyg, samt ett mörkgrått (lite skitig ton) som jag föll för.

Sen att soffan var så där härligt djup, hela 120 (det går ju bort en del av kuddarna, men ändå!), att man kan krypa upp ordentligt, och hade superskön komfort gjorde ju saken ännu bättre. Dessutom kan man välja avtagbart tyg!


Inte ens priset var allt för avskräckande nu när de kör kampanj på den!

Speciellt inte med tanke på att vi kommer ha soffan i minst 10-15 år (sen brukar jag ledsna och vill ha nytt....*harkel*..)..!!


Sen hittade jag ett perfekt bord till. Snygga kuddar. Fantastiska sängkläder, och inredningsdetaljer som skulle passa utmärkt både här hemma och i stugan.


Köpte 2 st askar. Ni vet sådana där som ser ut som gamla antika böcker. Dessa (en stor och en liten), var replikor på Shakespeares Romeo o Juliet, samt Shakespeares samlade verk.


Perfekt på soffbordet att förvara fjärrkontrollerna i! I den stora går dessutom min minilaptop i. Lovely!

Ska visa på bild senare.


Ha en underbar kväll. Och era fina kommentarer värmer så mycket. Tack:)


Over and out

09 augusti 2011

Förvaring

Bilder: CanCanInteriör

Skulle kunna tänka mig dessa förvaringslådor till alla hårsnoddar, hårspännen och annat krimskrams som man har i badrummet.
Den fina sjögräskorgen, skulle passa att ställa på hyllan under tvättstället.
Både lådorna och korgen är från Tine K Home, och kan klickas hem från CanCan Interiör

07 januari 2011

Förvarings inspiration


Bilder: Förvara.se
Något som är under all kritik är förvaringen här hemma.
Det här har jag bloggat om förr, och jag kan säga att det har inte blivit så mycket bättre, trots att vi gjort några förändringar här och där.
Fortfarande står flyttkartonger, småkartonger och lösa föremål huller om buller i förråden. Man hittar inte något!. Inte bra!
Skulle känna att det vore bra om 2011 äntligen blev ett år då vi tog tag i problemet.
Vi har ju två förråd här hemma, och ett i stugan där läget är akut!
När jag surfade runt lite bland bloggarna imorse, såg jag att Sandra med bloggen Inspirera Mera, hade löst det så smart i sitt förråd.
Den här lösningen med backar på skenor, skulle bli perfekt i våra förråd.
Lådorna kan man ju välja att ha transparanta, eller märka upp dem så man ser innehållet.
Eftersom backarna hänger på skenor, är det lätt att ta en låda man behöver utan att behöva stapla om och böka!
Suveränt!
En googling och jag hittade lådorna på Förvara.se. Skenorna måste jag nog söka någon annanstans, för dem kan jag inte hitta där.
Nu ska jag bara meddela Tommy om vad vi ska göra närmsta tiden...Han kommer bli såååå glad...;)
Over and out

06 mars 2010

Förvaring

Garderoben från IKEA i hallen är på plats. Vita skjutdörrar döljer kläderna där inne.
Vi har skoförvaring längst ner i varje sektion, bestående av skoblockpinnar.....vilket gör att vi kan förvara 24 par lågskor där inne!
Det är redan fullt....harkel....å andra sidan känns det på lukten att Tobias fotbollskor inte bör vara där inne, så de får flytta på sig;)
Tommys blommor som han fick av oss i tisdags på 40-årsdagen. Vasen från Cult Design.
Ni skymtar säkert nya doftljuset också. Yankee Candle cleen cotton.
Och här ser man garderoben från köket. Handtagen på sidorna är inte monterade ännu.
Idag blir det till att röja i den röra som blitt i vardagsrummet under renoveringen. Ett 4 års kalas ska vi hinna med också:)
Over and out