Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg

14 februari 2012

Bädda

Jag undrar så över vad jag ska köpa för presentkortet Nordljus, som jag vann på eventet.

Det lutar åt att jag vill unna mig något extra. Som man inte kostar på varje dag direkt.


Med den fina rabattkupongen som följde med goodiebagen, blir det 50% på billigaste varan.

Perfekt heller hur! Då kan jag beställa två set utan att ruinera mig:)


Som ett bäddset från Beach House tex!

Detta ljuvliga rosa gillar jag.

Eller kanske satsa på ett lite mer romantiskt från Af Swedala?


Å..dessa i-lands problem;D


Bilder: Nordljus


Over and out

10 februari 2012

Smycken

Bild: Brunkullan med Mosipperötter

Det här fantastiska armbandet från By Mile, i brunt läder och silver, med barnens namn på baksidan av amuletterna, fick jag av min kusin och hans familj.
Det var i ärlighetens namn min kusins rara sambo A som sett mitt inlägg om By Miles smycken, och tyckte det var en rackarns bra idé att köpa:)

Tack!
Bild: Brunkullan med mosipperötter

Av min styvpappa och hans särbo (jag har lite invecklade familjeförhållanden..hihi..), fick jag presentkort på favvobutiken Mormor Hildur.
För det köpte jag en fin underklänning från Creme, En necessär från NoaNoa samt det fina halssmycket i form av en klocka. Också det från NoaNoa.

Båda smyckena kommer jag ha under morgondagens bloggevent.

Over and out

11 januari 2012

Prewiew

Underklänning och tunika från Mormor Hildur

Igår kom den beställda kjolen från Ewa i Walla!
Underbart vacker, och jag kunde knappt andas när jag öppnade den i silkespapper fint inslagna kjolen.
Tyvärr såg jag inte klok ut i den!! Inte alls så där sagolik som Emma!
Den får helt enkelt åka tillbaka till butiken...

Det var nära att en kollega köpte den (hon såg däremot helt sagolik ut i den), men hon sa nej med en djup suck, då hon också tyckte den var helt magisk:)

Istället blev det en tur till favvobutiken Mormor Hildur.
Och ovan ser ni en liten sneakpeak på vad jag kommer sporta på eventets kvällmingel:)

Over and out

02 januari 2012

Ewa i Walla feber

En helt underbar skapelse av Ewa i Walla som är att dö lite för!

Gott Nytt År på er mina vänner!
Hoppas 2012 blir ett underbart år för var och en av er.

Själv ser jag fram emot bloggevent i Malmö 11 februari, och strax innan dess min 40-års dag (jo..jag har nog inte mycket till åldersnoja, utan tycker det ska bli rätt skoj om jag ska vara ärlig).

Jag småkikar annars lite bland nätreorna, och hittar massor med fint jag skulle vilja klicka hem, men måste hålla i slantarna så här efter jul...Men nått ska jag väl kunna fynda jag också!

Främst vill jag hitta nått till eventet.
Risken är dock stor att alla 177 kommer i samma ursnygga outfit från Odd Molly, By Ti Mo, Ewa i Walla eller Vintage by Fé..hihi....nått från pre spring 2012 kanske?

Ska bli lite spännande ändå att se hur många som har exakt lika klädsel (lite sådana udda saker roar mig)! Sånt som tjejer oftast fasar för, men som jag tycker bara är smickrande. Att fler gillar outfiten liksom:)

Vill man istället för att satsa på sammalika, klä sig unikt, röstar jag på något äldre plagg av ovanstående designers, Vintage klädsel köpt på Myrorna, en underbar outfit från mormors 30-tals garderob, eller kanske nått från reastället på Ica Maxi:)

Och visst har väl bloggvärldens tips och inspiration stor inverkan på vad vi köper!
Andra inredningsbloggare inspirerar oss både vad gäller livsstil, inredning och mode.
Vi skapar därefter vårt eget mode.
Vi tar lite här och lite där.
Låter det vi har på oss gå i stil med vår inredning nästan.

En skön mix av det bästa.

Länge har vi köpt inredningsprylar från bla Lexington, Green Gate, Madame Stoltz och House Doctor. Vi lade till Tine K, Day och Belid.


Den är vacker så det nästan gör ont!

Modemässigt har ju Odd Molly länge varit dominerande i bloggvärlden. Tillsammans med Hunter stövlar eller Swedish Hasbeens. Eller varför inte träskor från Calou.

Andra populära märken som florerar bland inredningsbloggerskor är Chill Norway, Ester Eleonora, By Ti Mo, Cream, Noa Noa, Acne och Vintage by Fé.
Den allra senaste stora Must Have, är nu


En ännu ljuvligare skapelse i fluffigaste siden! Ljusblå eller mocca, det är frågan?





Det är detaljerna och mängden tyg som gör det när Ewa i Walla skapar galet underbara romantiska kläder.


Samtliga foton från Linolin som dessutom har stor rea just nu!!!!


Helt makalöst vackra skapelser som ger kvinnligheten en ny dimention!

Med metervis av fluff, krispiga nyanser och prasslig siden.

Linolin har stor rea nu kan jag berätta!


Jag hörde först talas om Walla kläderna i bloggen Att vara någons fru.

INGEN kan ge bättre reklam för Ewa i Walla, än vackra Emma, som ser ut som hämtad ur sagornas värld, när hon bär kläderna! Lovely!


Tyvärr ser jag själv ut som en Kommandora på Meth i fluffiga klänningar. Men den ljusblå kjolen, tror jag till o med att min äppelformade figur (tänk moder jord symbolen) kan komma undan med!

Sen kan jag ju alltid drömma om någon av de vackra go-bananas-på-fluff klänningarna i alla fall:)

Uppdatering:
Har nu beställt den ljusblå darlingen!!!:D
Nu håller jag tummarna att det ser ut som kommandoran gått på rehab. Annars kan hända det blir en bloppis på Walla här i bloggen;)


Over and out

21 oktober 2011

Kundkväll på Mio



Bilder: MIO


Igår var jag och min väninna A-C på Mio när de hade kundkväll.

Åååååååh! Vad jag skulle kunna köpa precis allt. Eller inte allt, men mycket i alla fall:)


Soffor hade de en uppsjö intressanta. Oxford, som är en drömklassiker!

Eller som soffan ovan tex. Remove, 3-sits XL.

Fast vit funkar inte så bra med barn som fikar framför TV:n...men det fanns ett fint brunbeige tyg, samt ett mörkgrått (lite skitig ton) som jag föll för.

Sen att soffan var så där härligt djup, hela 120 (det går ju bort en del av kuddarna, men ändå!), att man kan krypa upp ordentligt, och hade superskön komfort gjorde ju saken ännu bättre. Dessutom kan man välja avtagbart tyg!


Inte ens priset var allt för avskräckande nu när de kör kampanj på den!

Speciellt inte med tanke på att vi kommer ha soffan i minst 10-15 år (sen brukar jag ledsna och vill ha nytt....*harkel*..)..!!


Sen hittade jag ett perfekt bord till. Snygga kuddar. Fantastiska sängkläder, och inredningsdetaljer som skulle passa utmärkt både här hemma och i stugan.


Köpte 2 st askar. Ni vet sådana där som ser ut som gamla antika böcker. Dessa (en stor och en liten), var replikor på Shakespeares Romeo o Juliet, samt Shakespeares samlade verk.


Perfekt på soffbordet att förvara fjärrkontrollerna i! I den stora går dessutom min minilaptop i. Lovely!

Ska visa på bild senare.


Ha en underbar kväll. Och era fina kommentarer värmer så mycket. Tack:)


Over and out

26 september 2011

Fynd!

Idag var det 50% på allt på favvobutiken Smaksak. När de stänger (eller flyttar? Jag har inte vågat fråga men ryktet säger lite olika) kommer Village öppna istället.

Jag älskar Village, men kommer sakna Smaksak om de inte kommer igen på annat ställe. Bla det enda ställe i stan jag hittat som säljer Green Gate produkter!

Nåja. Hur som helst kunde jag inte motstå när man kunde köpa Yankee Candle vaxkakor för 10.50:- st!! Det blev 6 dofter! Och en miniburk med en av favoritdofterna.

Servetter från Green Gate och två skålar från Pip Studio blev det också. Skålarna blir toppen i badrummets vitrinskåp som förvaring för smått och gott.

Over and out

Även sonen är höststylad


I helgen blev som jag skrev tidigare ännu ett inköp avklarat, och nu är även 17-årige sonen, Tobias, höst stylad!
Det blev mycket riktigt en snygg svart Parkas "Tor" från Encore, som han föll för, samt snygga bruna kängor, Legend från Scorett.

Sonen nöjd. Mamman nöjd.

Over and out

24 september 2011

Höstshopping


Shoppade dessa saker gjorde jag faktiskt redan i augusti, men jag tror inte jag visat det för er.
Vardagen är nästan kirrad.

Nu är det bla en ny jacka som fattas. Skulle vilja ha en parkas av något slag. Inte för tjock. Jag har en vinterjacka som duger bra för skoterutflykter och fjälltillvaro en vinter till, men den där lite snyggare vardagsparkasen saknas. Som går att ha till o från jobbet och när man åker till affären, och ändå är tillräckligt varm för norrländska vintrarna. Söker med ljus och lykta!

Så vill jag gärna ha ett par nya snygga lägre skor. Funderar på ett par klassiska svarta Jodpurs. Vagabond har ett par snygga. Eller ett par Curlingkängor från Canada Snow.

Bilder: Korgstol EM, Skor och kängor Skopunkten, Randig stickad tröja och svart poncho Kapp-Ahl .

Over and out

18 maj 2011

Lollia

Alla bilder i inlägget: Lollia

På taxfree i New York köpte jag en underbar handcreme av märket Lollia.
Den är så mjuk och go och doftar helt fantastiskt! Det är den i tuben på bilden ovan.

Doften heter Wish (eller som det står på hemsidan: A Burst of Italian Bergamot, notes of Cinnamon and Pepper, Rice Flower, Jasmine and Ylang Ylang, sheer Amber Woods and Vanilla Bean), och cremen är baserad på sheabutter.
Det finns massor av goda dofter och hela serier som bygger på samma doft.
Bara förpackningarna är vackra att se på.
Även andra produkter finns, som ljus, överkast och Påslakan!

I sverige vet jag bara om Hans Mikaels på Humlegårdsgatan 19 i Stockholm, som har produkterna. Men det finns säkert fler.

Portionsförpackat badsalt i presentförpackning om 12 små paket badsalt inlindat i små tygstycken. Så sött så man smäller av!

Jag hade kunnat handla på mig en rejäl övervikt av dessa produkter, men det stannade med handcremen.
Att jag sedan, av ren glömska, hade den i handbagaget när vi skulle vidare med inrikesflyget i Sverige höll på att sluta i katastrof, då tuben rymmer mer än de tillåtna 100 ml, men innan jag drabbades av total hysterisk panik, fick jag med mig den tillslut i alla fall tack vare en snäll kontrollant.

Hon insåg nog att jag varit ett större hot mot flygsäkerheten om hon konfiskerat handcremen, än om hon lät mig ta den oöppnade tuben med..hihi;D

Over and out

08 januari 2011

Små ting

Vaxkaka, Cherry Blossom, från Yankee Candle, LipGloss från Cath Kidston och en tygservett (som jag ska ha som duk) från Lexington, fick också följa med hem idag!
Allt från fina butiken Smaksak, här i Östersund. Tygservetten var det halva priset på.

Letade också efter Cath Kidstons handcreme.
Har den sedan tidigare, och den är superbra! Nu är den snart slut, och min kusins sambo vill också ha den. Tyvärr var den slut i butiken, och de hade inte bestämt om de skulle ta in den igen.
Vi får se, annars får jag leta i nätbutikerna:)

Over and out

Nytt i garderoben

Bild: Kollage av egna bilder

Idag har jag fyndat på rean.
Två tunikor hittade jag på Zizzi, och båda var det 50% på.

Skulle egentligen köpa tights, men som alltid är det något annat som lockar än det man ska ha...

Over and out

07 januari 2011

Sitta fint

Bild: Trendenser

Funderar mer och mer på vad jag egentligen vill sitta på vid mitt nya arbetsbord.
Vill inte ha en klassisk arbetsstol, då jag tycker de är klumpiga och rätt fula!

Fyller snart år, och tänkte passa på att önska mig ett bidrag till någon av mina två favoriter:)

Nr 1 som jag funderat på är: Eames stol, (som jag förövrigt skulle kunna tänka mig vid köks/matbord också!). Kanske främst den med armstöd, men även de utan är snygga!
Hos Trendenser hittade jag perfekta inspirations bildkollaget!! Och att köpa EN stol skulle inte spräcka budgeten heller....
Bild: Broarne
Tolix, är alternativ 2. Kanske i den här mörka grå färgen, eller den klassiska zinkfärgade.
Med ett mjukt fårskinn som dyna skulle båda bli sköna att sitta i tror jag.
Broarne har den bla, och där hittade jag också inspirationsbilden.
Ni som har dem, vilken är skönast?
Tyvärr blev det inget av med lampan från gårdagens inlägg...
Den hade listats som rea av misstag, så den visade sig efter samtal från CanCan bli nästan 1000:- dyrare än vad som stod igår när jag lade ordern. snyft!
Avbokade då lampan, och istället beställde jag en Art Print från Hagendornhagen. Det blev B7, trollsländan, i stl 70x100 cm. Har önskat mig den länge, så jag är nöjd med köpet. En kökshandduk i rosa/orange från Bungalow fick slinka med också. Å den var på rea i alla fall;)
Å jakten på en fin industrilampa till bra pris går vidare.....
Over and out

05 januari 2011

Rea fynd

Bild:CanCanInteriör

Jag har reafyndat! På CanCan Interiör, har jag just klickat hem den här fina taklampan!
Tror jag kommer ha den vid min arbetsplats i hallen uppe. Måste visa bilder sen.
Skrivbordet av bockar från IKEA, och den fina gamla spegeldörren med en glas skiva på, är på plats. Nu ska väggen målas och hyllor upp på väggen, sen så kommer det bilder:)

Önskar jag hade råd med de fina Eames-stolarna på bilden också, men ack nej.
Men drömma om dem ska jag i alla fall:)
Uppdatering:
Tyvärr hade tryckfelsnisse letat sig in, och fyndpriset var inte så fyndigt som det stod...Så jag köper inte lampan (som blev nästan 1000:- dyrare än vad det stod under lampan..Det skulle alltså vara ordinariepris på den...snyft!). Istället beställde jag ett artprint (B7) med en trollslända. Och det var ju egentligen den jag var ute efter när jag surfade runt, så trots att jag är rätt besviken, då jag gärna ville ha lampan, så känns det rätt OK ändå:)

Over and out

30 september 2010

Mini weekend med väninnan

Imorgon tar jag ut komp, och så bär det av till Sundsvall med min kollega A-C.
Vi ska förståss göra IKEA och kläd- och inredningsbutikerna på Birsta shoppingcenter.

Även centrala stan ska få besök. Främst inredningsbutikerna.

Boom, som nyss flyttat in i nya lokaler ute vid Birsta, och startat webbutik dessutom, kommer också få ett besök. Kanske hittar jag lampan med stort L där?:D

På min shoppinglista står bla: Kökslampa (ovan matbord), spotlights (tak), sängkläder, kläder, skor, vardagsrumslampa (tak), matporslin till stugan (skålar, tallrikar, assietter), fina vinglas till stugan..samt en massa annat smått och gott som värmeljus och textil!

Vi ska bo på hotell, och naturligtvis gå ut och äta och dricka gott. Det betyder också att det blir shopping i dagarna 2:)

En riktigt mysig helg ska vi ha!

Over and out

05 maj 2010

Det är O:na i ordet som gör det!

Idag blev det utflykt på lunchrasten. Idag öppnade ju Otto & Emma, som jag skrev om i förrgår.
Så många fina möbler, ljuslyktor, textilier och en del småplock!

Jag som är bokstavs-kär (ni minns väl att jag samlar på "X" ?), kunde inte låta bli när jag hittade det rostiga "O:et".
Så länge får det stå på lackhyllan i vardagsrummet här i radhuset. Men sen ska det få bo bland mina "X" i stugan. Lite som det svarta fåret..hihi...;)

Jag köpte en hemlis också. Som jag ska ge bort...mer säger jag inte då den som ska få hemlisen läser här då och då...

Over and out

05 mars 2010

Modeblogg

Om ca 2 veckor bär det av mot Barcelona.
Insåg för ett par veckor sedan att sommargarderoben inte var mycket att hurra för. Urtvättat och slitet. Äger tex inte ett enda par byxor som är sommarlämpliga, eller ett enda linne!!!
Har börjat rensa ur garderoben. En hel del har blitt slängt, och en del håller jag på ett tag till...

Lite lunch shopping har räddat en del av resan.

Dessa plagg har det blitt, uppifrån och ned:

Vit stickad koftblus- Lindex
Vita tights 3/4, med söt spets vid benslut- Zizzi
Vitt långt linne- Lindex
Corallfärgad tunn blus- Lindex
Corallfärgad långt linne- Lindex
Plommonfärgad topp m 3/4 ärm- Zizzi
Ljusa denimtights 3/4- Lindex
Svart bas topp m kort ärm- Lindex
Svart långt linne- Lindex

Köpte också ett par söta blommiga tygskor på Lindex. För ca 2 veckor sedan köpte jag också en söt kofta med volangkrage i petrol, på Lindex.

Nu behövs vita och svarta byxor (vanliga långa) samt ett par svarta 3/4 långa. Samt en eller två somriga klänningstunikor. Sen är inte bara Barcelona resan räddad, utan hela långa sommaren:D
Herregud! Så här tidigt har jag inte köpt så mycket sommarkläder...men det var verkligen akut.

Även Jontes garderob är lite uppdaterad på sommar fronten. Tobbe har inte växt, så han kan ha sitt från förra året. Något nytt blir det. Han fick presentkort i julklapp, så han får gå på stan och se om han hittar nått han gillar i sommarväg. Han vill shoppa i Barca också, så t-shirs väntar vi med till vi är på plats.

Och skor måste vi alla ha förståss...hehe.....Fast det är inte akut till Barcelona. Dit klarar vi oss nog mig med det vi har kvar från förra sommaren. Fast Jontes kastade vi minns jag nu...oops...:o

Over and out

10 februari 2010

Tokbra förvaring ska bli mitt nya motto!

Vi har helt värdelöst dåligt med förvaring hemma. Klädkammaren var vi tvugna att ha kontor i. Tommy jobbar en hel del hemifrån och har massor av pärmar, litteratur och flera datorer och bildskärmar....
Vi har knappt några garderober heller, utan stuvar undan kläder här och var. Skoförvaringen är under all kritik..

Nu när vi äntligen gör om i hallen, ska det bli bättring! Igår beställde jag den här skjutdörrs garderoben från IKEA. Med dubbla sko-förvaringar i golvet med plats för ca 24 lågskor. Toppen! Då blir det utrymme över i förrådet för högre skor som kängor och stövlar!!
I övrigt vanlig inredning som klädstänger och utdragbara korgar:)
Bild: Inspirationsdesign

Alla räkningar som hamnar i drivor på köksbordet tillsammans med reklam och annat papperstjafs, ska också få en egen plats! Samla allt och bara att ta med bunten upp när det är dags att betala dem.

Idag var jag in på Hamngatan 12 och köpte mig en stor vit postlåda från Bruka. Tänkte först ha två stycken bredvid varandra (en för akuta räkningar och en för andra viktiga papper som försäkringspapper odyl), men så blev jag osäker på om de får plats, så det blev en köpt till o börja med. Får det plats köper jag en till.

Näst på inköpslistan står 3 innerdörrar, hatthylla, spegel (ska hänga på garderobsgaveln, så den måste vara lätt..), krok (tex wave ) och en snygg och skön matta i knallturkos, ljusrosa, cerice eller röd (gärna rund!).

Over and out

22 september 2009

IKEA besök

Bilder i inlägget: IKEA

I lördags skulle Tobbes lag spela fotboll i Sundsvall. Tyvärr var Tobbe fortfarande så pass hängig att han inte kunde följa. Det var även ganska många av de andra killarna som var sjuka denna match.
Men inte missar jag ett tillfälle till att se PA match för det! Såklart jag följde med. Fast ärligt...det som lockade mest nu när Tobbe inte var med var IKEA ;)
Tyvärr blev det storförlust i sista matchen..
Laget slutade därmed näst sist i Pojkallsvenskan norrland. De vann 2 macher, spelade 3 oavgjorda och förlorade 13 matcher. 9 poäng skrapade de ihop.
Inte så imponerande kanske, och huvudena och sjävförtroendet har väl inte varit på topp hela tiden, men de är ett år yngre än de flesta i serien, och nu när killarna spelar mot jämnåriga, ser man att de lärt sig massor av att möta riktigt bra lag i ett lite högre tempo än vad ÖP-liret har att erbjuda. Laget rullar boll mer, och det är inte lika mycket "tjong" fotboll som i början av sommaren.

Dessutom har laget vunnit eller kommit 2:a i flera mindre cuper i år, och kommit 2:a i Storsjöcupen dessutom..men det är lätt att glömma ibland, och vi får påminna!

Vi får se hur det blir nästa år, om alla fortsätter eller om någon slutar, och i vilken serie laget spelar. Förhoppningsvis kan det bli riktigt bra om vi spelar PA även nästa år:) Killarna är lite mer erfaren, visserligen fortfarande ett år yngre än de flesta, men jag tror det kan bli bra!
Håller tummar och tår för detta, och tror de flesta är laddade och sugna på mer, efter match uppehållet som blir nu efter att även ÖP-liret slutar nästa vecka!
Några killar spelar och tränar med U19 samt A-laget också. Det ger också en viss erfarenhet.

Passar på att gratta de övriga Östersundslagen i serien också. OPE som blev 2:a och spelar SM-kval. Samt ÖFK som kom 5:a och därmed, då de blev bästa 5:a i landet, är klar för Pojkallsvenska Elit nästa år! Lycka till:D

Det blev en riktigt mysig dag sen i Birsta tillsammans med föräldrarna till en av T´s lagkamrater, L och O. Även lagkompisen S var med, men just inne på IKEA fick jag och L gå och njuta själva:)

Jag köpte bla den här Laptop kudden på bilden ovan, BRÄDA. Underbar! Hade en liknande under mitt USA år, och saknar den ibland. Perfekt när man satt och skrev brev hem, eller som stöd för boken man läste.
Till o med Tommy, som först suckade över ännu ett onödigt köp, tycker nu efter några dagar, att den inte var så dum ändå;)
En ny trasmatta, AMALIA, till stugan blev det också. Denna ska ligga i Jonathans rum. Kommer passa perfekt till den lite new englandstil jag försöker få till i hans rum!

Efter 7 sorger och 8 bedrövelser köpte jag äntligen det här skåpet också som fattas i köket. Vi kommer ta bort alla hyllplan utom ett, det nedre. Där blir ett fack, perfekt för en liten låda med extra diskhanddukar tex. I utrymmet över blir det utdragbara "pinnar" för två frottéhanddukar (för händerna..man ska inte ha samma handduk att torka händerna på, som för disken tycker jag..och den för disken hänger över handtaget på diskmaskinen, så den är lättåtkommlig ändå).
Skåpet ska sitta i hörnet mellan diskbänkskåp och hörnskåp. Där är tomt nu, men planerat för just detta skåp redan då vi renoverade för ca 3-4 år sedan.
Om vi vill ha fler korgar istället, är det bara att sätta tillbaka hyllplanen:)
Sen blev det värmeljus, vita konsoler och ett rosarutigt paraply! Duktiga jag köpte inte mer!
Jo...lite blev det shoppat på Lagerhaus också. En bakduk och cupcake formar. Samma mönster. Blommigt med mörklila botten. Ska visa er foto på dem snart:)
Maskroslampan stod på inköpslistan...men...den är. gigantisk. Närmare 1 m i diameter!!!!
Passar inte hos mig. Tyvärr. För den är UNDERBAR!!! Om takhöjden vore minst 5 meter och rummet minst 50 kvadrat kanske!!
Redan på lördag kväll när jag kom hem började halsontet komma krypande, och vaknade med feber och JÄTTE ont i halsen i söndags. Gick omkring och huttrade och tyckte synd om mig hela dagen men trodde ändå att jag skulle kunna jobba.
Men så vaknade jag igår med feber...suck.....det blev en hemma dag. Så även idag, men nu är jag feberfri.
Känner mig rätt vissen, men jag dricker hetmjölk med honung och vitlök..så jag SKA bli frisk! Ska jobba imorgon i alla fall.
Måste vara helt frisk på lördag. Då är det årliga golfen med jobbet;)
Over and out

04 augusti 2009

Mattrasor

Ett av sommarens loppisbesök resulterade i ett köp av den här söta och enkla väskan av trasmatta.
Köpte den på en gårdsloppis vid campingen i byn där vi har stugan, och visade sen för grannen. Hm....sa hon....den här har nog jag eller min mamma vävt och sytt!
Kul tycker jag. Och nu blev den ännu roligare att äga:)

Over and out

30 juli 2009

Hösten närmar sig

Bild: Hm

Det är inte ens slut på Juli än, men jag har redan lite höstkänslor!
Nu är ju jag en höstmänniska, och hur härligt det än är med sommar, så trivs jag bäst om hösten. Man får svepa in sig i plädar, tända ljus, andas frisk höstluft och drömma om nästa sommar;)

All pastell i stugan känns plötsligt väldigt somrig, och nu vill jag ta in mörkare nyanser. Marinblått, rött, svart och grått får stå för basen tillsammans med vitt. Sen kan jag tänka mig ännu en färg. Kanske dov lila, eller mullvad?
Fram kommer jag ta mina new england inspirerade kuddfodral med stars and stripes, mina lexington textilier och alla spets örngott och rosa/turkos/ljusblå detaljer får gå i vintervila i väntan på en ny vår och sommar!

Jag passade på att klicka hem en blå/vit randig pläd och kudde från HM`s home kollektion idag. Det var paketpris. 299:- för båda! Det tycker jag var prisvärt.

Sen hann fingret klicka hem den här kudden också. Även om det står nått om svartpeppar på franska på kudden, får den passa in i den lite höstigare new englandstil som jag kommer eftersträva i stugan:)
Over and out