20 oktober 2007

Hockey skola

Det blev inte bio idag.
Det blev hockey skola istället. Eller skridskoskola är väl mer rätt att säga eftersom det är på den nivån Jonte är ännu.
Han åkte en del förra året, men under våren i år blev det inte så många gånger eftersom vi varit i stugan under helgerna.
Tycker ändå det gick rätt bra med tanke på att han inte stått på skridskor sen februari.

Tobbe har varit på scout hajk hela dagen och kvällen. Är fortfarande där och kommer inte förren sent.
Nu försöker Jonte sova. Det blir tidig uppgång i morgon då det är fotbollen halva dagen.

Själv har jag under eftermiddagen och kvällen funderat på hur jag ska presentera mina smycken på höstmarknaden. Vill nog ha en fin duk. Kanske svart sammet som faller bra, inte skrynklar sig så lätt och gör att smyckena ligger på plats!
Ska höra med inger som jag ska dela bord med, hur hon brukar ha det på bordet. Kanske hon redan har en fin duk!?
Jag har också fixat några gamla ärvda ramar med bakgrund och några av halsbands-armbands-örhänge seten. Kanske blir fint att ha stående i bakgrunden.

Trollhassel kvistar ska jag sätta i en glasvas med stenar i. I kvistarna ska jag hänga mina Änglar (angels of the north), och några änglar ska få stå på en spegelbricka.

Funderar också på att ha ett silverfat med armbanden på, och ev ska jag ta in en tjock knotig och avbarkad (gärna grå redan), tall gren och fästa flera ståltrådshållare, där halsband kan hänga ner mot grenen.

Några provisoriska visitkort är gjorda och jag har skrivit ut skötselråd för smycken som ska följa med varje köpare hem!

Funderar på att köpa två displayer (byster). En i vitt och en i svart. För mina kortare halsband.
Men jag gör nog det sen, efter marknaden. Då jag ser hur det går..

Har redan beställt örhängskartor (svarta) trots allt.
I övrigt blir det sådana där vita prislappar som man fäster smycke för smycke.

Mina kort tänkte jag ha i fina skålar, och sälja styckvis. Tänker inrikta mig på att göra kort till Farsdag och Jul/nyår att sälja på marknaden. Den är ju under allhelgonahelgen, så det blir ju rätt i tid.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter jättebra angående marknaden! Om jag hade varit där hade jag garanterat köpt av dig :-)

Ika sa...

Det låter jättefint! Kan se ditt mysiga marknadsstånd framför mig! Lycka till med försäljningen!!