04 november 2007

Första Marknaden

Min första marknad med smycken gick över all förväntan. Sålde för betydligt mer än jag räknat med!! Så himla kul:-) Tack allesammans som handlade!!
Här ovan en bild på min del av bordet (delade med Inger, grannen intill vår stuga).

Sålde dock bara 1 par ljus och 1 kort......till mamma..haha:-D Fast många tyckte idén var festlig med inslagna tvålar! Inte så många av de som kom på marknaden som bloggar kanske, och vet hur vanligt det ändå är:-D
Mamma förresten, skulle ge bort kort och ljus till sin kusin som fyllt 50 år. Även ett av halsbanden och ett armband köpte hon till kusinen!
Inger sålde sina egengjorda hudvårdsprodukter! Superbra grejor. Har prövat en tvål och en kreme förrut som varit bra. Jag köpte Teatree shampoo av henne i lördags. Har inte provat just detta förr så det blir spännande. Perfekt för mig tydligen som ofta har problem med mjäll!!
Intill vårt bord sålde Ingers mamma hembakt och fick ALLT utom ett paket skorpor sålt!! Och då hade hon en hel del på bordet!
Det var väldigt mycket folk som kom trots att väglaget inte var det bästa (snöade rejält på natten och det var både halt och slirigt på lördagen...). De flesta handlade dock, som förutspått, det som var ätbart:-)
Flötgröt åt jag såklart och det var sagolikt gott!!
Mycket trevligt folk kikade förbi vårt bord och som var nyfiken och frågade mycket. Speciellt eftersom de allra flesta känner Tommy, och tyckte det var extra kul att kika, och en del av dem köpte nått också!!
Tobias och Elias sålde korv på nedervåningen i några timmar, och jag tror de hade roligare än de gav sken av..hihi!
Jag är jättenöjd att få så pass bra sålt trots att ytterligare en tjej med smycken fanns där. Jag tror nog det gick rätt bra för henne också!
Fast jag kan ju undra om det gått ännu bättre om jag varit ensam med smycken..hihi! Fast samtidigt är det ju kul med fler pärlbitna. Hon gjorde mycket snyggt också!! Tror som sagt att vi är rätt nöjda båda två!
Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du fick sälja. Det här är ett nytt sätt att "umgås" på för mig. Jag får veta allt, nåja mycket, av det som händer med dig och du får inte veta något av vad som händer hos mig. I och för sig kanske din chans att få en syl i vädret. men jag tänker ändå begagna mig av det gamla hederliga sättet med telefon. Fast endast som komplement alltså. Appropå det så är det snart dags för lite päronkonjak. Gör er redo!

Brunkullan sa...

Sjabbig men chic: Ja päronkonjaken glömmer vi aldrig:-D
Kan det hända två gånger så är inga gladare än vi..haha!!
Susanne

Ika sa...

GRATTIS till lyckad marknadsförsäljning! Ert bord såg verkligen lockande ut!