07 januari 2011

Sitta fint

Bild: Trendenser

Funderar mer och mer på vad jag egentligen vill sitta på vid mitt nya arbetsbord.
Vill inte ha en klassisk arbetsstol, då jag tycker de är klumpiga och rätt fula!

Fyller snart år, och tänkte passa på att önska mig ett bidrag till någon av mina två favoriter:)

Nr 1 som jag funderat på är: Eames stol, (som jag förövrigt skulle kunna tänka mig vid köks/matbord också!). Kanske främst den med armstöd, men även de utan är snygga!
Hos Trendenser hittade jag perfekta inspirations bildkollaget!! Och att köpa EN stol skulle inte spräcka budgeten heller....
Bild: Broarne
Tolix, är alternativ 2. Kanske i den här mörka grå färgen, eller den klassiska zinkfärgade.
Med ett mjukt fårskinn som dyna skulle båda bli sköna att sitta i tror jag.
Broarne har den bla, och där hittade jag också inspirationsbilden.
Ni som har dem, vilken är skönast?
Tyvärr blev det inget av med lampan från gårdagens inlägg...
Den hade listats som rea av misstag, så den visade sig efter samtal från CanCan bli nästan 1000:- dyrare än vad som stod igår när jag lade ordern. snyft!
Avbokade då lampan, och istället beställde jag en Art Print från Hagendornhagen. Det blev B7, trollsländan, i stl 70x100 cm. Har önskat mig den länge, så jag är nöjd med köpet. En kökshandduk i rosa/orange från Bungalow fick slinka med också. Å den var på rea i alla fall;)
Å jakten på en fin industrilampa till bra pris går vidare.....
Over and out

5 kommentarer:

Mrs M sa...

Hej! Jag röstar på Eames, men båda är ju jättefina! Synd på lampan, vad konstigt det verkade vara!? Är också sugen på planschen, men kan inte bestämma mig vilket motiv som är finast.
Kram

Tidsmästarinnan sa...

näää vilken besvikelse med lampan...
Två mycket snygga stolar, jag gillar Tolix jättemycket men den andra är ju också helt fantastisk. Kanske jag röstar på den ändå!
Kram på dig
Susanne

HannasHörna sa...

Hej!

Jag vill ha de där stolarna till vårt köksbord. Jag har en tolixpall i mitt arbetsrum. Jag somnar i alla fall inte:)

Så snygga båda två så jag kan inte bestämma mig...

Ha en go helg!

Desireé | homeanddesire.se sa...

Ååh, översta bilden tycker jag är döläcker! Bloggade om arbetshörnor för ca ett år sen och hade med den i mitt lilla inspirationsinlägg. Jag vill också ha en ny skrivbordsstol, men ingen klassisk skrivbordsstol. Får se vad det blir i framtiden...

Hanna sa...

Översta bilden gillar jag.
kram
Hanna