30 juli 2009

Hösten närmar sig

Bild: Hm

Det är inte ens slut på Juli än, men jag har redan lite höstkänslor!
Nu är ju jag en höstmänniska, och hur härligt det än är med sommar, så trivs jag bäst om hösten. Man får svepa in sig i plädar, tända ljus, andas frisk höstluft och drömma om nästa sommar;)

All pastell i stugan känns plötsligt väldigt somrig, och nu vill jag ta in mörkare nyanser. Marinblått, rött, svart och grått får stå för basen tillsammans med vitt. Sen kan jag tänka mig ännu en färg. Kanske dov lila, eller mullvad?
Fram kommer jag ta mina new england inspirerade kuddfodral med stars and stripes, mina lexington textilier och alla spets örngott och rosa/turkos/ljusblå detaljer får gå i vintervila i väntan på en ny vår och sommar!

Jag passade på att klicka hem en blå/vit randig pläd och kudde från HM`s home kollektion idag. Det var paketpris. 299:- för båda! Det tycker jag var prisvärt.

Sen hann fingret klicka hem den här kudden också. Även om det står nått om svartpeppar på franska på kudden, får den passa in i den lite höstigare new englandstil som jag kommer eftersträva i stugan:)
Over and out

3 kommentarer:

Annas Vita Hjärtan sa...

Ja men tänk va, nu är det snart höst! Jisses så fort sommaren går. Hoppas att vi får lite som i Augusti!

Jätte fina saker du hittat!

Kram Anna

Bloggullet sa...

Jag känner som du att jag längtar efter hösten, även om jag gillar våren bäst.

Det ska bli skönt med frisk, krispig luft och färgsprakande träd.
Kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej! jo jag vet...nu är man otroligt nog lite sugen på hösten, mysiga tröjor och en varm kopp te...men jag har inte fått nog av sommaren ännu. Kuddarna var superläckra. Ha det gott