01 augusti 2011

Vårda kroppen



Bilder i inlägget: L:A Bruket


Lilla Bruket, som tillverkar ekologiska tvålar, oljor, skrubb mm för hand i Varberg, har en fin nätbutik.

Jag har fallit för de fina förpackningarna, som har en grafisk, lite indrustri-look över sig.


Överhuvudtaget gillar jag när produkterna jag använder, också är vackra att se på när de står framme. Om de framställs på ett ekologiskt och/eller naturligt sätt är än bättre.


Jag spanar just nu efter just sådana produkter. De som kan feng shuia till nya badrummet när det är klart.


Det ska helst vara ekologiska produkter. Helst ska de även vara fina att se på. Gärna jordfärger, eller svart eller vitt.

Då badrummet kommer gå i jordfärger till större delen, kan det i o för sig vara fint med något inslag av andra element också.


Här ovan bild på en saltskrubb för kroppen, med Ringblomma.


På bilden överst, en flytande tvål för händer och kropp, med vildros, som lugnar och vårdar irriterad hud.

Egentligen gillar jag inte hårda tvålar, utan föredrar flytande.

Mest för att jag tycker de är lite ohygieniska, om man delar på samma tvål.

Trots det köper jag dem och har som stilleben i skålar..hihi...Och de kan vara bra att ha till hands om den flytande tvålen tar slut!


De här fina tamptvålarna kan jag dock inte motstå. Just denna, med lavendel, skulle gärna få flytta in i mitt badrum:)


Over and out

Inga kommentarer: