05 november 2010

New england hus

Bilder: CarinasHouseByTheSea

Det finns många vackra hus i New England stil. Vissa är pampiga som denna (tydligen ett Myresjöhus som man gjort en hel del ändringar på!). Huset ligger ute i Härke, på Frösön här i Östersund. Hittade bilderna hos Carinas House By The Sea, som bygger hus. Dock inte detta.

Sen finns det lantliga modeller, eller båthusmodeller eller mer strikta moderna i puts fast med andra vackra detaljer i new england stil.

Jag vill ha ett hus som ligger lite mittemellan detta, och ett mer "modernt". Skulle kunna skippa fönsterluckorna och den pampiga uteplatsen. Fönstren gillar jag dock skarpt! Och verandan på framsidan som man anar ser mycket lovande ut.

Naturligtvis har jag varit på Frösön och krypkört på dragläget förbi detta hus, och det är ännu finare i verkligheten, och upplevs heller inte lika stort som på bild. Det är alltså helt lagom:)

I helgen ska jag försöka bena ner på papper lite önskemål vi har, och lägga in några inspirationsbilder. Sen ska jag ge det till representanterna på de företag vi kontaktat, så ska vi nog kunna få ett ungefärligt pris.

Annars blir det marknad i helgen. Ska stå och sälja. Bla har jag bakat saffransflätelängd, saffransbullar med mandelmassa, toscakaka och saffrans sockerkaka. Det blir förhoppningsvis två kladdkakor också innan kvällen är slut.
Lite kvarvarande smycken ska också säljas.

Ha en fin Allhelgona Helg:)

Over and out

3 kommentarer:

SollenkrokaBy sa...

Hej Susanne! Ja min enda kommentar på det huset är SUCK! Känns om jag skulle kunna lämna mitt hus och bara flytta in!
Oh MY!
Roligt att ni börjat komma i bygga-hus-tankar!
Det ska isåfall bli roligt att följa!

skogslunden sa...

Wow, så underbara hus!!! Fast jag älskar det jag nu bygger, så känner jag ändå att "så skulle man ha gjort". Men man ju bygga fler hus i livet:)
Hälsningar Jennie

Anonym sa...

Hej, vad kul att ni gillar huset på bilderna ovan! Det är inte ett Myresjöhus utan helt hemritat. Efter en genomplöjning av samtliga huskataloger på marknaden utan att hitta något som kändes rätt, så fanns det inget annat alternativ än att rita själv.
PS. Det är jag som bor där...