04 november 2010

Husdrömmar- kök

Mina drömmar och fantasier för ett eventuellt hus fortsätter. Nu med fokus på kök.

Köket, som bör vara runt 35 m2 inkl matplatsen, måste absolut ha en stor köksö, och ska gå i vitt.

Jag vill ha svarta eller mörkgrå bänkskivor (sten eller laminat saknar betydelse..laminat blir billigare. Är sååå nöjd med mina högblanka laminatskivor i stenlook idag, så jag skulle kunna klara det i ett nytt hus också. Fast idag är de lite svartbruna. Att gjuta dem i betong och hårdlacka är också en variant!!), och svarta eller rostfria vitvaror.
Golv ska vara hårdlackad betong alt mörkgrått klinker eller skiffer.
Det ska helst ha så lite överskåp som möjligt, och istället så många utrdraglådor som möjligt.
Ett skafferi man kan gå in i är också ett måste!
Stilen ska vara liten blandning av strikt modernt, ljuvligt new england och rufft industri!
Den här köksön är väl underbar! Nackdelen är dock att jag tror att man slår fötterna i sockeln..vill gärna att den är lite mer indragen så tårna får plats;)
Ni som vet var bilderna är hämtade..hojta så lägger jag ut länk!!
Over and out

2 kommentarer:

skogslunden sa...

Mmm, vilka vackra kök.
Hälsningar Jennie

Jejje sa...

oj,vilket kök.Vi renoverar just nu.-drömmer om ett lantligt/modernt kök,en blandning vill jag ha/kram