26 oktober 2009

Uppmuntran

Se på bilden här, så fin award jag fått!
Jag fick den av Sjabbig men Chic- Lisa, och hon har paxat den röda bruttan, så då får jag paxa den lila bruttan.
Tack så mycket Lisa för den uppmuntran så här i sjukhemmet:)

Idag vågade jag mig ut en sväng. Har ju varit feberfri i över ett dygn, och vi var i akut behov av tvättmedel, mjölk och lite annat smått och gott. Jag och Tobbe, som också varit frisk några dagar, vågade oss ända till Ica Maxi!
Enligt läkaren så räckte det ju att vi var hemma ett dygn efter febern släppt..och vi andades nästan inte på några (fast jag hade god lust att andas OCH hosta på kärringen före i kön, som strulade!).

Imorgon tänkte jag tvätta alla sängkläder (Tobbes är redan bytta) i våra sängar. Visserligen har vi redan bytt ett par varv eftersom det lätt blir svettigt när man febrar, men nu när vi är friska vill jag gärna ha nytt igen.
Tvätten har kommit på efterkälken och bänken i tvättstugan dignar mer än vanligt av ren tvätt som vill in i skåp och lådor!

Och så blir det nog ett varv runt huset för att samla ihop lite mer loppis prylar till marknaden till helgen:)

Awarden lämnar jag vidare till två stycken bloggare. (UTAN krav på att de i sin tur ska lämna den vidare!!):
- I mitt vita hus - för att du är så otroligt inspirerande!
- Hemma hos Jessica- för dina alltid så goa kommentarer!

Over and out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi saknar dig på jobbet! Kram på sig

Signe 1 sa...

Grattis till din award!! Det är alltid lika skoj att få cred på det man gör och din blogg är jättefin!:-) Kram Sofia

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh ni har varit sjuka. Usch va trist. Men verkar som ni är bättre nu :) vad skönt.

kramis
Lina

Henricks tankegångar sa...

Skönt att ni frisknat till, och grattis till ett sånt fint pris, väl förtjänt! / Henrick

Fjällsnipans Alster sa...

MEN... stod ni på loppisen i helgen? På Folkan? Och jag som var där å snokade runt!! haha....

Kram Sofia