28 augusti 2009

Diska med stil

Bild: Julias Vita Drömmar

Jag har fortfarande kamera bekymmer, och ni får stå ut med att jag lägger in lite inspiration här istället, innan problemet är löst:)

Numer kan man få det väldigt fint i köket. Vilken butik man än vänder sig till, eller kollar in på nätet så finns det massa snygga detaljer. Fina flaskor med diskmedel, vackra disktrasor och häftiga diskborstar! Detsamma gäller för tvättstugan. Burkar och klämmor och påsar. Allt för att göra det lite roligare i vardagen!
Själv har jag diskmedel- och tvålpump från Cult Design här hemma i radhuset. I stugan står en yes......men nu kollar jag in alternativen:D

Som en karamell på bänken, blir det med de här fina flaskorna! Det är Tvål samt Diskmedel från House Doctor. Finns hos Julias Vita Drömmar

Bild: Ett Hus I Vitt

Som ljuvligaste ljuvliga är väl den här diskmedelsflaskan "Grandmas kithen" från Green Gate!! Ett Hus i Vitt har den i webbutiken.

Tänk när jag äntligen, långt fram i framtiden, renoverat köket i stugan och fått min porslinsho, vad fin den skulle bli på bänken!!
Undra om man köpa och lägga på lager?..Eller så får jag ha den på min fula diskbänk jag har nu helt enkelt:)


Bild: Russinet

Härliga färger i ett annars ljust kök är väl härligt!! Jag skulle vilja köpa en av varje, och byta utseende på köket ofta! En trasa, en kökshandduk och två tre lyktor i samma färg är det som krävs egentligen:) Eller kanske ska jag matcha gardiner och andra textilier med en trasa i samma färg?
Ni hittar dessa på Russinet.



Bild: Perlan Living

Disktrasor har blivit bara roligare och roligare. De finns med text, motiv, foto och alla mönster man tänkas kan! Lite annat än de där tunna sladdriga håliga varianterna man växte upp med:)
De här fina är designad av Erika Tubbin, och finns hos Perlan Living.

Bild: Perlan Living

Malin Westberg heter tjejen som skapat de här fina trasorna! Även dessa hittar man på Perlan Living. Dessutom kan man just nu köpa både Malins och Erikas trasor lite billigare. Perlan Living har erbjudandet köp 4 betala för 3!!!

Ikväll blir det en sväng tillsammans med Tobbes fotbollslag, för att tacka av en av de tränare de haft. Han flyttar nu tillbaka till England, och kommer vara väldigt saknad förståss!!

Imorgon spelar Tobbe match, och vi har också 30-års jubileumsfest i vårt område. Det blir massa skoj för barnen, och sen mat och dans på kvällen.
Jag har första parkett, då festtältet är uppställt på gården utanför vårt hus:)

Ha det bäst i helgen alla ni. Får se om jag får möjlighet att blogga nått. Om ljuset är bra, kanske jag till o med får till nått foto;)

Overa and out

8 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, nog måste det väl bli lite roligare att diska och städa med finare hjälpmedel Jag ska till Sthlm till veckan och har tänkt kila in på Iris hantverk och se om man kan hitta några trevligheter! Ha en trevlig, festlig helg!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Allt blir roligare med snygga grejer kring sig...till och med diska kanske :)

Skrivbordet du undrade var vi köpt det har vi fixat i hop själva. Jag och Olivia bestämnde hur det skulle se ut och mannen tillverkade :)

k r a m // t i n a

Hem och Lycka sa...

Ellis Corner har också *fniss*

Mailade dig en ny banner i förrgår - vad tyckte du?

kram

n o r d i n g å r d e n sa...

TACK för trevlig diskinspiration och köptips!!! Mari.

♥ Fyra årstider sa...

Jag jösses vad saker man vill ha..alltid är något som man ser.som man bara måste ha NU
Kram Lotta

Camilla, hus nr 8 sa...

De är så fina... hade verkligen piffat upp i slasken :)

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken fin blogg du har...mycket fint att titta på! Kram Therese

Sjabbig men chic sa...

Fina grejor minsann! jag hoppas att festen var rolig.

Kram Lisa