30 augusti 2009

När hösten kommer närmre

Se så blomman vid vår entre växt i sommar! Minns ni hur lådan såg ut i maj?
Under köksfönstren växer det också så det knakar! Kolla här hur mycket som hänt under sommaren:)

I urnan vid entren vissnade dock blommorna bort för någon vecka sen. I veckan som var ersatte jag dem med lite höstiga varianter. Murgröna, krysanteum och ljung bla.
Det är så härligt att det går mot höst igen. Sommar i all ära , men det blir så friskt i luften på hösten!
Igår hade vårt område 30 årsjubileums fest. Så skoj det var!! Festa med grannarna borde man göra oftare! Det var intensivt men kort. Var hemma före 00.30..och det kan hända att jag var lite rund under fötterna...*harkel*;)
Förvånande nog mådde jag jättebra idag. Lite "ont i håret" kanske direkt när jag vaknade, men lite frukost ordnade till det också!
Sen i eftermiddags, blev det pojkallsvenska match. Tobbe var inte med, eftersom han skadat foten för ca 1,5 vecka sedan. Han ska dock träna igen imorgon.
Tyvärr blev det rätt stor förlust. 0-5...men då killarna hade en rätt intensiv och tuff match igår också, där de vann ÖP-lirscup finalen med 5-1 (Grattis!), så såg man tidigt att det var tunga fötter och inte alls rätta orken kvar i kropparna den här matchen. Man hade sina chanser, men motståndarna vann rättvist idag tycker jag.
Nu ska det bli en lugn kväll. Imorgon jobb och skola igen.
Over and out

Inga kommentarer: