02 augusti 2006

Feber och att städa innan man städar..

Klev upp i morse och Jonathan var riktigt grinig. Han gick och la sig rätt tidigt igår, så jag trodde han skulle vara piggare.
Efter en stunds irritation tar jag upp honom i knät, och då känner jag att han är varm. Tempen visar 38,6....eller om det var 38,8....(det var TIDIGT i morse...)

Nu efter några timmar och lite alvedon senare är han nästan feberfri.
Igår var han lite hostig och snorig, så jag tänkte att han kanske är påväg att bli förkyld, men nu är han rätt pigg och inte snorig...
Kan var blåskatarr eller urinvägarna förståss. Han kissar stup i kvarten idag....
Får gå och kolla detta, om han behöver penecillin.

Igår efter jobbet drack jag kaffe hos Annica. Alltid skönt att sätta sig och prata en stund, innan kvällen.
Tommy och Tobias saknar jag förståss. De är ju på scoutläger. Inge täckning på mobilen heller, så jag har bara pratat med Tommy en gång sen de for i Lördags morse. Det var i måndags morse då han och en annan karl bogserde en bil till verkstaden.
Mottagningen började komma ca 1,5 mil från lägerplatsen!!!!
De hade det bara bra iallafall, och det var ju skönt. På lördag kväll kommer de hem igen.

Nu när jag ändå fått en "ledig" dag, ska jag försöka städa lite här hemma. Det blir inte lika stökigt nu när vi bara är två hemma, men dammigt blir det ändå!! Lite mer lättstädat dock när man slipper plocka undan en massa rat i timmar innan man kan börja städa på riktigt!

Jag undrar vad som gör att jag är så slarvig av mig? Mamma är näst intill pedant och likaså min styvpappa som jag växt upp med. Själv VILL jag ha snyggt omkring mig, men ändå ser det ut som en virvelvind rasat genom hemmet.
Tommy och barnen är likadana, så det är liksom ingen här hemma som lägger tillbaka grejer dä de hör hemma. '
Läser vi en tidning, så ligger den kvar uppslagen sen. Då lägger vi nästa tidning ovanpå den osv osv...
Ligger det en strumpa på golvet, kliver vi över den ca 3 dagar innan någon plockar upp den. I några fall sparkar vi undan den lite så den inte "ligger i vägen"....

När jag städar badrummet börjar jag alltid med att ta bort fyrtioelva tomma pappersrullar som lilgger överallt.
När jag städar köket måste jag först plocka ur en diskmaskin, plocka i en ny, rensa bland gamla tidningar och reklam som ligger utspridd på bordet mm mm.

Längst tid tar tvättstugan som också fungerar som förvaring för alla våra ytterkläder. Först rensa upp bland alla halvskitiga skor som ingen ställer i skohyllan utan tar av sig där man står. Sen ska tre stycken meterhöga nytvättade klädhögar hängas in i garderoben. Sen ska en överfull tvättkorg börja tvättas, sen ska bänkarna rensas på gamla kvitton, stenar som jag plockat ur Jontes fickor, glasspapper som jag plockat ur Tobbes fickor, små pengar som jag plockat ur Tommys fickor, Torka ur micron, som står kvar i tvättstugan efter köksrenoveringen och sen några timmar senare kan jag damsuga, damma och torka av golvet.

Efter ca 1-2 dagar ser det lika ut igen. Jag fattar inte någonting!

Jag skulle behöa terapi!! Eller en hjärntvätt som inbillar mig att jag har städnojja!

Inga kommentarer: