03 augusti 2006

Gräset är ALLTID grönare på andra sidan..

Varje gång jag klipper gräset, som nu på morgonen tex, så irriterar jag mig på vad ful den är!
Full av ogräs. Mest maskrosor, mossa, groblad och vitklöver. Gräset ser man knappt.
Grannarnas gräsmattor är mycket finare. Kanske med undantag för några.

Nu blir det massor av Stroller kombi som biter både på ogräs och mossa. Sen lagom till månadsskiftet blir det dressjord och massa gräsfrö. Hoppas på en grönare gräsmatta nästa år....

Till på köpet ska vi klippa häcken. Vi planerar att tunna ur den, göra den smalare och ca 80 cm lägre.
Resultatet kommer att bli att den kommer bli helt kal. Häcken är tät och enorm, men behöver föryngras lite, och inuti häcken växer ju inte ett enda blad...men men. Det är snart vinter och sen kommer en ny vår och DÅ..Då kommer häcken bli fin-fin igen!!!:-)
Till dess får jag hålla till godo med grannarnas gröna välansade häckar som kommer hånle åt min sargade...
Ve vilken höst!

Inga kommentarer: