31 juli 2006

Sega sega morgon

Vaknade strax före 7 i morse och ville verkligen inte kliva upp då.
Efter ytterligare 40 minuter insåg jag att jag mot mitt bättre vetande faktiskt var PIGG!!!!

Hujedamig.Nu är jag naturligtvis jättetrött, men det skulle kännas så konstigt att gå tillbaka till sängen igen. Föresten skulle Jonte få nått fel om jag gick och la mig igen, så här sitter jag istället.

Dagen idag verkar bli mulen med risk för regn. Egentligen skulle jag klippt gräset och rensat upp lite i rabatterna, men vädret skriker GÅ PÅ STAN DAG:-)

Jonathan kommer bli förtvivlad, men jag ska locka honom med glass eller fika eller nått annat kommersiellt (hur f-n stavas det?) som en leksak!
Allt för att jag ska kunna gå i lugn och ro och uppdatera ungarnas garderober inför vintern.
Egentligen lovade jag mig själv innan jag fick barn att MINA barn minnsan inte skulle få se på TV för mycket eller få för mycket leksaker eller måsta göra saker de inte vill osv osv...
Sanningen är den att TV är jättebra som barnvakt och leksaker är bra mutor och barn mår bra av att göra tråkiga saker...
Konsekvensen blir kanske att ungarna får bearbeta allt sånt i terapi när de blir äldre....

Det jag lärt mig är att man faktiskt vet bäst INNAN man får barn och när de väl är här blir man otroligt mycket dummare och får sämre tålamod och tycker att allt som experterna talar om för en är dåligt är bäst och "jag- känner- mitt- barn- bäst- och- gör -som- jag -vill" attityden blir väldigt markant.
Men å andra sidan är man så otroligt mycket lyckligare sen barnen kom också:-)

Inga kommentarer: