30 juli 2006

Nu börjar vi bli redo för vintern!!!

Igår var vi in på stan och jag handlade ett par TÄCKBYXOR!!!! åt Jonte...Jo, du läste rätt. Under sol och ca 22 grader i skuggan, går jag in på Polarn o Pyret och köper honom dessa varma byxor inför vintern.
Annars tar de slut i hans storlek. Tro mig. Jag har varit med förr!!

Till min glädje ska vinterjackorna komma in vilken dag som helst. Jag gillar att vara tidigt ute. Risken är bara att jag köper en jacka, och vips så kommer det en snyggare på ett annat ställe......Men, men. Så får jag ha det om jag vill vara säker på att hitta nått i hans storlek.

Måste varit ohyggligt många som föddes 2001. Eller så är vi många mammor som gillar exakt samma kläder. Ända sen Jonte föddes har det snabbt tagit slut på just de plagg jag vill ha i hans storlekar. På ALLA affärer. Även HM Rowells på nätet. De flesta storlekar finns kvar, men inte den han har för tillfället!!
Som i våras. Då behövde han en ny jacka inför sommaren. När jag kom till skott i februari....var alla snygga vårjackor slut i storlek 116. Köpte en som visserligen är rätt fin, men dock inte vad jag tänkt mig, på Stadium, så det löste sig.

Lika med vinterskor. Kollar man efter det lagom till snön kommer i oktober så kan man ge sig katten på att det knappt finns nått kvar att köpa som ser vettigt ut. Nä helst i augusti/september måste man köpt nått och sen hålla tummarna att ungarnas fötter inte växer en millimeter innan vintern kommer.

Vi gick en sväng nere vid krogstråket också. Chefen satt där med sin fru och åt. Annars såg jag knappt någon jag kände.
Vid ett stånd kunde man göra hennatatueringar, och jag bestämde mig för att göra en diskret nere vid ankeln.
Diskret är bara förnamnet.....
- Gör den diskret. Sa jag och menade att jag ville ha en liten, men svart. Varför kunde jag inte valt de orden istället??
Nä, han gör en rätt fin "blomranks" liknande tribute för hand, som går ner över foten. Den skulle blivit as cool i svart, men han väljer att göra den i brunt, vilket ser jättesnyggt ut när den bruna krämen ligger kvar. I min enfald tror jag dessutom att den bruna krämen ska göra "tatueringen" svart när det är klart.
Efter två steg har jag smetat ut den vid vristen, och när de 3 timmarna gått innan man kan skrapa bort den överflödiga krämen så har det bruna blivit svagt orangebrunt...

Detta ger resultatet att den fina blomrankan är så svagt gulbrun att det ser ut som om någon smetat ut morotssaft eller barnbajs vid foten......150:- senare har jag alltså ett ben/en fot som ser skitig ut....Nåja. Den försvinner ju om sisådär 3 veckor!!!! Och om man tittar ca 1 dm från foten kan man ana att fläcken faktiskt är en slags ranka...om man har fantasi..

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blir jag lite stressad! Jag brukar ha samma problem med Joakims kläder. Allt är slut om man inte är ute i god tid. Smart att köpa redan nu! Kram