16 juni 2006

Skolavslutning

Igår kväll var vi på skolavslutning i kyrkan. Tobias slutar 5:an. Tänk vad tiden går, säger man och låter som sin mormor gjorde när man själv var yngre.
Tommy är i Stockholm och kunde inte vara med. Jonathan kunde nästan sitta still hela tiden...

Falsksång blandat med skönsång. Det kan inte bli bättre!!! Får alltid tårar i ögonen när "den blomstertid nu kommer" sjungs.
Tacksamt nog sjöngs båda verserna, till skillnad från vissa skolor, har jag läst...

Blev hänförd av 3 tjejer i klassen som sjöng "when I kissed the teacher" med klarrena röster så man fick gåshud på armarna. Otroliga. Hela kyrkan satt helt tyst och bara gapade. Går en klar framtid som sångerskor till mötes. Det är vi helt säkra på.

Mer tårar i ögonen fick jag när vi fick skriftligt på Tobias resultat i nationella proven. Toppen resultat:-) Alla rätt på nästan alla delprov, och klart godkännt på uppsatserna. Värmer ett modershjärta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Högtidligt med skolavslutning. Jag kommer nog också få tårar i ögonen. Själv har jag sagt hej då till dagis idag. Och jag har just hittat en trädgårdsblogg till dig som kan det här med att odla: www.lindastradgard.blogspot.com.
Kramar