18 juni 2006

helg

I fredags fick jag gå hem tidigare från jobbet. Jag får karusellyrsel ibland. La mig genast jag kom hem och skickade Tobias att hämta Jonte på dagis.
Vid 21.30 var jag så pass att jag kunde gå upp och äta lite, men ända till mitt på dagen på lördagen kände jag mig ungefär som man gör när man är bakis.
Klippte gräset för att komma igång, och det fungerade faktist!!!

Även idag, söndag är jag lite matt, så jag har ägnat mesta av dagen åt att läsa...

Har en vecka kvar att jobba....sen är det 4 veckor ledigt. Jisses vad jag längtar. Enda nackdelen nu är att hösten kommer kännas lång. Det är ju inte några röda dagar att tala om heller under den perioden.
Får hoppas på en varm och skön höst som håller sommaren kvar länge. Då blir den lättare att uthärda tror jag.
Som ifjol ungefär.

Mitt körsbärsträd blommar som bara attan. Om alla blommor blir frukt så kommer det digna av mogna körsbär lagom till Jonathans födelsedag i augusti.
Jag planterade egentiligen trädet för 6 år sedan till Tobias, men han vill hellre ha ett äppelträd, så jag planterade ett sådant nu i vår på framsidan. Så Jonte får överta körsbärsträdet.
Äppelträdet är bara ett paradisäpple, så vi har det mest för blommorna och bara lite för äpplenas skull.

Skulle vilja ha ett riktigt äppelträd också.....ska fundera ut en lämplig plats bara.....:-)

Inga kommentarer: