14 juni 2006

Kopierat från förra bloggen

Här följer några inlägg jag kopierat från min blogg i familje liv. Bloggen börjar Påsken 2006.

20 April 2006
Inte ska väl jag...??

Att jag skulle skriva en blogg trodde jag aldrig, som är så dålig på att skriva dagbok! Det är väl bara strukturerade människor som regelbundet skriver dagbok? Som Linda Skugge, Oprah och så?
Jag har aldrig lyckats skriva dagbok som följer dag för dag. Det brukar vara låååånga uppehåll i mina böcker. Ena sidan där är jag typ 12 och nästa 14...ungefär så ser de ut.
Det var bara när jag var Au-Pair som jag skrev nästan varje dag i ett år. Men då blev det ofta bara några meningar per dag......Vi får väl se hur ofta det blir skrivet här!

Igår var jag in till grannarna. Vi har varit blom och post-vakt när de har varit i Thailand i 3 veckor.
Har vattnat blommorna ca 3 gånger under tiden och naturligtvis lyckats ta ihjäl en fredskalla...
-Hur kan du ta död på en fredskalla? Det är ju helt omöjligt! Väste min kära mamma till mig i påskhelgen, när jag drog med henne på Coop för att införskaffa en ny.
- Jo, JAG kan! Väste jag lite stött tillbaka.
- Men du som har så gröna fingrar, (och syftar på att jag har fått ihop en liten rabatt på framsidan som faktiskt lyckas blomma glatt utan vidare skötsel)...
Jag menar en FREDSKALLA?? Fortsätter hon, -Det är ju bara att vattna så tar den sig..
- *Morr*..Jag har prövat. Det gick inte...
- Jamen..
- Nu köper jag den här och ställer den i fönstret istället.
- Ser de lika ut då?
- Nä, den ena är ju död. Säger jag olyckligt.
- Så du ska bara ställa den här nya i samma kruka och hoppas att de inte märker nått?
- Jajamen! Ler jag, och det är nästan så man kan se hur hornen i pannan växer. -Då kommer de förundras över hur den lilla taniga kallan på ca 20 cm har vuxit till en praktfull blommande 50 cm hög växt på bara 3 veckor..he he...!

Men till syvene och sist kommer jag stå där med olycklig blick och tala om som det är...men i ett par dagar kan de få tro att jag är världens bästa blomvakt med mörkgröna fingrar!!

Inga kommentarer: