17 juni 2012

Rosa tider

 I mitt kök blev alla accentfärger rosa idag.
De fina rosa Pionknopparna, köpte jag till examen i fredags och de står fortfarande fina.
Vasen är Ittalas Kartio i färgen Grey (den låga modellen).
De vita rosorna är faktiskt i tyg! De karminrosa rosorna fick Jonte och Tobbe som examensros.
Jag måste nog ta undan dem, för de slokar så, ser jag.
 Ittalas klassiska ljuskopp Kivi,  i ljusrosa. Köpt på Ittalas outlet i Sundsvall för något år sedan.
Cult Design gillar jag. Det är så lätt att matcha ihop nya kuber med gamla. Jag har en uppsjö olika färger och former. Båda dessa har något år på nacken.
Nya vita och skira gardiner från Rusta, i kombination med ca 6 år gamla blekrosa panellängder från Åhléns, gör köket så mycket ljusare än det varit under våren.
 Blommorna har snart växt på sig. I slutet av sommaren brukar man knappt se själva lådorna, så jag har valt bort hängande blommor i mitten av lådorna i år.
Har ni känt den här doften från Yankee Candle? Pink Dragon Fruit.
Helt ljuvlig somrig doft. Som en god saft luktar den.

Over and out

1 kommentar:

Mamma sa...

Så ljust och fint det blev i köket! Kom och pyssla lite hos mig också så jag får det så där fint :)