15 oktober 2011

Änglamakerskan

Bild: Camilla Läckberg

Har tillbringat hela förmiddagen åt att läsa klart Camilla Läckbergs senaste bok Änglamakerskan.
Det är den 8:e boken om polisen Patrik Hedström och hans fru Erica Falck.

Tidigare böcker har inte varit en besvikelse, och inte denna heller.
Gillar Camillas sätt att mixa nu-och dåtid. Historier som vävs samman och tillslut förklarar varför människors livsöden blitt som de blitt.

Jag var som vanligt fast efter några få sidor. Det är dock få böcker som jag sträck läser, och har svårt att lägga ifrån mig. Har nog bara hänt med Läckbergs böcker och Twilight-serien, när jag tänker efter!

Snart blir det film av ett par av de tidigare böckerna! TV-serierna var något av en besvikelse, trots bra skådisar, men jag hoppas enormt på filmerna, som såklart har större budget!

Och det är så tragiskt det som hänt Daniel Lind Lagerlöf, regissör till de kommande filmerna. Hoppas de snart hittar honom, så familjen får avslut. Läskigt också att de hittade kvarlevor från någon annan, när de letade Daniel! Som om något hämtat ur en deckare! Alla tankar till familj, vänner och såklart Camilla!

HÄR, HÄR, HÄR kan ni läsa vad jag tyckt om några av de andra böckerna!
Och HÄR kan Ni läsa vad Änglamakerskan handlar om.

Rekomenderar boken varmt!

Nu ska jag ställa iordning alla kartonger med saker som ska säljas på loppis imorgon.
Over and out

2 kommentarer:

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Hejsan, vilken fin blogg du har. Jag har också just avslutat denna bok efter att nästan ha sträckläst den...hls Victoria

Anonym sa...

Jag läste också ut den idag. Hilfe vilken bra bok! Precis som Läckbergs övriga böcker.