30 juni 2011

Städa

Bild: Brunkullan med Mosipperötter

En och en halv dag kvar, sen är det semester:)
Det ska bli så härligt. Passade på att städa nedervåningen igår, och fortsätter med övervåningen imorgon.
Tänker INTE börja semestern med att storstäda, och planerar inte att städa nämnvärt UNDER semestern heller.
Eftersom städningen dessutom varit eftersatt en tid, var det verkligen på tiden.

Jag hatar att städa! Verkligen!

Men fina städprylar gör det ju ganska roligt. Roligare i alla fall:)

Den fina trasan från Iris Hantverk på min diskbänk, har jag köpt på Ellis Corner.
Vet inte hur många gånger jag kokat den, eller kört den i diskmaskinen. Trots det är den fin i färg och form. Lovely:)

Väldoftande rengöringsmedel är också roligt att använda. Funderar på någon av Maison Belles fina.

Over and out

2 kommentarer:

Beas sa...

Städning är inte favoritsysslan här hemma heller, men fina torktrasor är inte fy skam. Maison Belle har bra saker, men jag har hittills inte köpt något därifrån. Tycker det är lite dyrt och såpa känns mycket mer ekologiskt och naturnära. VIlken fin klockkudde du har i stugan (kikar på dina bilder i högerkanten)

Johanna Stålros sa...

Härligt att ha det mesta gjort när den efterlängtade semestern kommer- så man bara kan njuta då;) Visst blir det lite lättare att städa om man har fina städsaker. Kram Johanna