28 juni 2011

Men nu då?

Bild: Eget kollage av Green Gate produkter i min stuga

Tänk att jag lever, och lider nog fortfarande av den där bloggtorkan till viss del.

Det har hunnit vara midsommar, och den firades i stugan med goda vänner. Vädret höll sig rätt hyfsat, och regnet slutade vid 8-tiden på morgonen och höll sig borta fram till midnatt.

Vi var så pass många i år, att vi lånat ett partytält för att få plats. 17 personer var vi inkl alla barnen.
Det blev skattjakt som barnen fixade själva (tack för att de börjar bli stora!), grillning, sillunch, nubbar och allt annat som hör midsommar till.

På midsommardagen for halva gänget hem, och vi som var kvar for till Klövsjö och fikade på Kullens Gårdsmejeri. Jag valde deras goda ostbuffé. För 150:- (70:- för barn), får du äta obegränsat av ost, kex, bröd, marmelader och fikabröd. Valfri dryck ingår. Jag tar alltid Fjällatte.
Som vanlig latte, men i botten får en liten bit getost och honung smälta och ge smak.

Smask!!

Nu går jag på sparlåga denna vecka och förbereder mig för semestern som börjar nästa vecka.
Under semestern hoppas jag få tillbaka blogglusten på allvar. För jag saknar er allihopa:)

Over and out

2 kommentarer:

Den där Victoria sa...

Hej, roligt att "se" dig igen. Låter som att ni har haft en fin midsommar.

Skönt att du börjar gå mot semester nu då, blogglusten kommer nog tillbaka, du behöver nog få längta lite efter att blogga. Så känner jag i allafall, min blogginspiration tryter just nu och jag får verkligen kämpa fram ett inlägg per dag.

Men nu blir det sommar och sol och helt ok att pausa lite emellanåt från cyberspace, eller hur?

Kram Elvira

Anonym sa...

Ostbuffé så otroligt gott! Jag har bara varit på Skärvångens.

Kramkalas A.