28 april 2010

Fotostudio

Bild: NetOnNet

Ni som läser här vet ju att jag vill ha en ny kamera. En digital systemkamera. Tex NikonD90 eller liknande. Alternativt en lite äldre modell på kamerahuset, men med toppen objektiv som komplement.

Om jag hade den här kameran, så skulle jag inte bli så frustrerad när vår lilla kamera är på vift. En hel familj som delar en kamera är lite lite. Att den inte zooomar så bra är en annan nackdel. Speciellt då jag vill kunna ta riktigt klara närbilder på inredning, eller fina seriebilder från ungarnas fotbollsmatcher...

Hoppas snart kunna köpa systemkameran och i sommar testa mig fram på egen hand, för att sen kunna gå en fotokurs i vinter.
bild:NetonNet

En annan liten dröm är en egen fotostudio. Men någon av dessa portabla går också bra!
Den lilla är nog smidigast att ta med sig, men den stora skulle vara riktigt kul.

Fast.

Jag skulle nöja mig med den lilla, om jag bara hade en kamera.....

Over and out

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Hej, nu har jag lagt in en ny banner som du får se om du gillar. Tyvärr kommer jag inte att hinna att göra fler till dig, tiden är knapp med Ellis och annat.

kram Mia

Anonym sa...

Köp!

Jag är så kär i min systemkamera. Den är värd varenda krona. Fotar varje dag. Den lilla kameran känns väldigt pluttig numera.

Jag borde också gå en fotokurs. Det blir mest att jag använder det helautomatiska programmet.

Villa Tallbacken sa...

Å jag vet hur det känns! Jag vill också såååå gärna ha en systemkamera! Min lilla skrutt till kamera är urdålig och bilderna blir aldrig bra hur man än gör, den funkar iofs åtminstone. Alltid nåt. :-/

Kram Elin