11 mars 2010

Ägg och fjädrar

Tänk att påsken ligger för dörren! Otroligt vad snabbt det går. De här äggen gjorde jag för 2 år sedan med decoupage av vackra servetter. Ibland är jag ju inne i en pysselperiod.
Tyvärr har det varit dåligt med de nu ett tag...

I år kommer inte vi fira påsk i Sverige, men jag tror ändå att det blir lite påskris här hemma. Gillar riktigt duniga pastelliga fjädrar. Tyvärr är de alla i stugan, så till köket här hemma blir det nog turkos eller grönt, beroende på vilken färg jag bestämmer mig för i köket. Det lutar åt turkos.

Kanske pyntar jag upp redan veckan innan, så jag hinner njuta av riset lite:)

Annars är jag hemma och är förkyld. Mår mycket bättre idag, och kommer att jobba imorgon.
Jonte har också fått vara hemma, så den här veckan blir det bara en enda dag på fritids.
Han var sjuk förra veckan, men det löste sig så bra att även Tobbe var sjuk, så storebror var hemma med Jonte. Skönt ibland med stor ålderskillnad på barnen:)

Här har vi haft plusgrader i några dagar. Det har gjort en del på snön faktiskt! Det är inte lika mycket snö på taken, och jag ser skillnad på snödjupet i trädgården också.
Visserligen är det hur mycket som helst kvar, men det går framåt!

Hoppas ni har en härlig torsdag!

Over and out

Inga kommentarer: