24 januari 2010

Marin- turkos och ljusblå randiga tapeter

Bild: Tapetorama

Hundtandsmönstrad tapet i marinblå/creme från Ralph Lauren kanske vore nått? Fast jag tror huvudet skulle må dåligt rätt snabbt..haha...Fast om det vore en liten fond på en-två våder, skulle jag nog våga!
Turkos tapet från Romo, i en smårutig variant. Snygg och enkel.
Denna fanns i fler nyanser. Det var den i beige jag tyckte om, men visar denna bild för helheten. Den beige var finare dock!! Från Romo (Tilden calico).
Zoffany har den här i blåturkost. Lite sommrig och fräsch tycker jag!
Lewis & Wood har den här i creme och grönturkos. Gillar ränderna, men nyansen skulle kunna fått vara mer åt vit/turkos istället!
Bild:Engelska tapetmagasinet liksom de följande bilderna nedåt
Ralph Laurens blårutiga har jag visat i ett tidigare inlägg! Mycket snygg.
Också Ralph Lauren! Snygga ränder i blått, beige och grått.
Här en blå/beige rutig med skarpa rutfält, från Ralph Lauren. Skulle kunna ha denna i ett gästrum också.

Det var nog allt i tapetväg! Nu återstår bara att välja. Och då har jag inte ens visat alla snygga tapeter jag vill ha. Vissa har jag inte ens hittat på nätet, utan sett live, eller i tapetkataloger i bygghandeln.
Nästa inlägg blir nog en samling över de 5-10 favoriterna. Där kan det hamna någon jag inte visat också.
Önskar er alla en underbar vecka:)
Over and out

4 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej!
Ahhh, tapetfrossa! härligt! Jag gillade många, den turkos-blå randiga var superfin till exempel. Har kikat in på hallbilderna från det äldre inlägget också, ska bli kul att följa hur det blir!
Kram på dig!
Susanne

VITA NYANSER sa...

Vad kul att se lite tapeter, själv är jag helt insnöad på vit målarfärg. Jättekul med randiga i turkost, eller den i rosa! Snyggt! Jättebra tips ang. kabelvindor!

Ha en bra dag!
Kram L-L

Camilla sa...

Vilken härlig blogg jag hittade:) Och så mycket fina tapeter - till vilket rum letar du?

Den blå-vit-grå randiga Ralph Lauren hänger i vårt sovrum och jag bara älskar den:)

Ha det gott!

Ylva sa...

Men oj vad mycket fin tapetinspiration det fanns här inne hos dig! Jag gillar många av dem och den turkos/cremevita i detta inlägg var härlig.
/Ylva