23 januari 2010

Blommigt i svart/vitt/grått


Bilder från Tapetorama

Blommor på tapet måste vara det vanligaste mönstret? Tycker de flesta är blommiga.
Jag fortsätter halltapet jakten!
Den här söta tapeten från Mimou är läcker. Som korsstygnsbroderi. Rätt neutral i färgerna också. En av favoriterna om jag skulle göra en 10 i topp lista till hallen!
Träd är väl också en blomma?;)
Min favorit alla kategorier! Cole & Sons wood. Men är den inte lite vanlig? Skulle kanske inte kännas som nått extra i hallen....Kanske ska jag spara, och köpa den på tyg och ha som vepa i vardagsrummet istället?
Grenar sitter ju också på träd, som vi kom överrens om var en blomma...
Ferm Living har den här. Lite läcker, men samtidigt kanske lite väl mörk? Fast då allt annat blir vitt så.....
Fin tapet från Mimou. Kyoto heter den, och jag gillade den här färgsättningen bäst. Lite silvergrå bakgrund.
Nina Campbell har den här sobra rostapeten i sin kollektion. Gillar de bleka vita rosorna, men är lite skeptisk till att den passar i hallen...
Designers Guild är ju känd för sina färgglada textilier och tapeter. Jag blev glad då jag hittade den här i silvergrått och vitt, med inslag av guld. Fast kanske den passar bättre i ett annat rum än hallen?
Mycker läcker! Denna skulle kanske skapa en wowfaktor i hallen? Malabar från Cole & Son!!
Cole & Son har den här tapeten, som blivit en modern klassiker tillsammans med Wood. Parsley heter den. En av mina favoriter till hallen tror jag.
Samtliga tapeter ni sett nu har jag hittat på Tapetorama.
Nu följer några från Engelska tapetmagasinet.
Om jag kanske skulle hålla mig till en ljus fondtapet kanske? Den här i vitt på vitt (blank/matt) från Clarissa Hulse tycker jag mycket om. Skulle kunna funka i sovrum eller vardagsrum också.
Tallkvist rankorna har blivit populära har jag sett i bloggvärlden! Cole & Son förståss!
Själv är jag väl sådär förtjust....snygg som tyg på några kuddar, men passar den i min hall? Nja...!?
Lite mörkare igen. Colefax & Flower, har den här som jag gillar, men....
Otroligt läcker, effektfull och lite konstnärlig är den här tapeten från Colefax & Flower. Passar nog inte i min hall. Men om jag hade en gammal stor och fin prästgård med 11 rum, skulle jag nog ha den här i ett rum! Biblioteket kanske?
Fler blommiga tapeter i lite mer pastelliga toner kommer. Sjabbig men chic tycker jag ska ha turkos i hallen. Den lite skarpare och klarare nyansen av turkos. En glad färgklick. Ju fler turkos tapeter jag tittar på, ju fler gillar jag.
Tänk vilken skräll! Brunkullan (svart vita, pastelliga jag!) vräker på med färg! Hur skulle det ta sig ut:)
Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns mycket fina tapeter. Svårt att välja.

Ljust tycker jag är snyggast i en hall. Vi har en brun tapet nu i hallen som satt där när vi flyttade in. Förutom att det blir mörkt så syns minsta skada väldigt väl. Ingen tapet för en småbarnsfamilj.

Du har så träffsäker smak så det kommer säkert att bli snyggt med det du väljer!

Its a house sa...

Ja visst är SMEG bara helt underbara!?

Tapeter är verkligen en djungel, men en trevlig sådan! Svårt att ge några synpunkter utan att ha sett din hall, försökte leta i ditt arkiv men hittade inga. Men önskar dig lycka till med ditt val!

Karolina