30 december 2009

Med vessla på fjället

Igår var det strålande solsken och vindstilla! Visst bet kylan, men en tur till Vemdalen och en vesselfärd upp till Jaktstugan kan väl inte vara fel en sådan här dag?
Snöklädda fjälltoppar att åka på rumpan nedför lockade.
Breda fina vesselleder att åka upp på. Dit, till toppen av fjället ska vi!
Framme! Vilken utsikt. Våfflor med hjortronsylt, varm choklad med vispgrädde och ostfrallor. Mums!När vi kom ner var det nästan mörkt! I bakgrunden lyser Vemdalsskalets skidbackar.

Idag blir det skotertur med korvgrillning:)

Over and out

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kan skryta med att vi också har en sån där härlig vinterdag idag. Klarblå himmel, vindstilla, ca 6 minus, snön ligger gnistrande på backen. Men nog är jag avis på er alltid. Jag vill vara hos er.

Hälsa alla

Svägersk

Sjabbig men chic sa...

Ja, vad härligt det ser ut. Och du vilket jättefint örngott du fick av mamma.
Min familj har som sagt också dragit till fjällen men jag är hemma och håller ställningarna inom den finansiella sektorn. Vill ju inte att allt ska kollapsa och jag har ju redan varit ledig i december. Mycket att bita i nu när jag kom tillbaka alltså. Tror att jag ska slå en pling till Anders Borg ikväll och lugna honom. - Fira nyår med familjen i lugn och ro du, Ante. Jag ska hålla Sverige flytande...
Tjalle och Hanni är hemma med mig och myser.
Ha det riktigt bra nu så ringer jag dig efter helgerna och berättar om alla turer hit och dit som har varit hemma hos oss i jul. Ska bli kul att höra om ni har haft några oväntade turer också.

Kram Lisa

Erika sa...

Oooo mysa inne i en stuga högt uppe på ett fjäll en så vacker dag är inte helt fel. Vessla är inget man åker så ofta direkt, iaf inte här nere! ;-)

Maria sa...

Vad härligt det ser ut. Kallt, men härligt:)

Vill önska dig och de dina ett gott slut och ett riktigt gott nytt år.

Många kramar Maria

annashusidingtuna sa...

Gott nytt år!
Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Tjoho i backen!!!! I dag skriver jag om din stad: )

Gott Nytt 2010!! Mari.

Stina sa...

Nen åh, så underbart det där såg ut.:-) Kram Stina

Inredningsfrun sa...

Så underbart det ser ut!!! Å att grill korv i vinterkylan är alltid något extra!!!

God fortsättning på det nya året!!

Kram från Inredningsfrun :)

Matilda K sa...

Mysigt!
Å, jag önskar jag hade varit där, allt lät så helt perfekt! Underbara bilder, kunde nästan känna kylan och doften av hjortronsylt...