16 december 2009

Julgranspynt och vita gåvor

Jag har berättat förr om att mina barn får något att hänga i julgranen varje år sen de föddes.
Tobias har ju förståss fler saker än Jonte, vilket det knorras om varje jul...hihi....
Det är allt från fina handmålade julgranskulor, till änglar, gunghästar och glasstjärnor.
Alla märkta med namn och år.

I år får de såklart också nått att hänga upp....fyndig har jag varit också....ni lär märka efter jul när jag visar vad;)

Baket fortatt idag. Det blev skurna chokladsnitt, saffransbullar med mandelmassa, fudge och mintkyssar!

Imorgon måste jag baka till lördagens marknad. Tobias fotbollsförening ordnar marknad på stortorget, och hans lag med föräldrar, ska ansvara för fikatältet. Man kommer också kunna köpa med sig fikabröd hem, eller äta kolbullar eller käka korv.
Det kommer finnas marknadsstånd också, så det blir som vilken marknad som helst:)

Idag kom min gåva från min hemliga vän i Vita gåvor också:)
Tyvärr ingen kamera, så ingen bild..snyft!

Men det var en underbart vacker skål, med tillhörande flytljus i stjärnform med guldglitter, två små doftljus och en trasa att putsa rostfritt med:)

Tack rara du! Jag ska spara de fina flytljusen till julhelgerna, och skålen får tjäna som fruktskål så länge:)
Bild kommer så snart jag har en fungerande kamera igen!!

Over and out

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Jättefina kulor minsann! Vi brukar se till att förstöra en varje år istället. Funkar faktiskt det med.
En trasa för att putsa rostfritt! Det skulle jag verkligen vilja ha. Vart kan man köpa såna då? Det har jag helt missat.

Kram Lisa

Villa Tallbacken sa...

Å vilken mysig tradition med egengjorda julgranskulor! Jättefina!

Kram Elin

Anonym sa...

Halloj..

"Trasan" är en microduk som säljs till mestadels företag ,landsting osv.

Superlätt att få rostfria kylskåp osv julfina.

1 duk räcker till ca 7 gånger a 1 kylskåp alt 7 kylskåp.. ler'

Förvara den i förpackningen och när du tycker den är "slut" så rengör först diskbänken med den..

Det blir blankt och fint.
Dock skall ytan vara torr!

Julkramar // Carina