08 december 2009

Fullt upp

Oj vad jag är dålig på att besöka er alla! Tack för att ni fortfarande orkar kika in hos mig och lämna så snälla kommentarer! Jag älskar att läsa dem, trots att jag är dålig att svara på dem just nu!

Bilden ovan är från stugan. En tomte och några dekorationskulor får pryda fuskväxten i fönstret. Tomten är köpt på Buketten.

Helgen var mysig, som jag skrev i förra inlägget. Men också trist eftersom vattnet började krångla på lördagskvällen! En givare i brunnen är tydligen paj, så imorgon kommer en rörmockare och ska kolla om det bara är att byta, eller om det är större saker som ska lagas! Vi passar på att byta ett filter också som läcker lite efter rengöring.

Man känner vad beroende av vatten man är en sådan gång. Tur man har rara grannar att hämta hos:)

Igår kväll var jag på lill jul hos en av mina goa kollegor! Vi tjejer på jobbet började med den traditionen förra året. Vi samlas och äter lite ost, kex, kakor och gotta. Dricker glögg och småpratar.
Paket köper vi också. För ca 50:-/st.
Sen lägger vi alla i en hög och alla får dra en lapp med ett nummer. Den som får 1 får börja välja ett paket på bordet och öppna det. Nr 2 får sen välja att ta den sak som nr 1 fått, eller ett nytt paket i högen. Väljer nr 2 att ta nr 1:s paket, får nr 1 öppna ett nytt.
Nr 3 får sen välja nr 1:s eller nr 2:s paket, eller ett nytt...osv...Många vändor blev det för några saker, och efter byten hit och dit, och många skratt senare, slutade det gott i alla fall. Alla blev nöjda, och jag avslutade klappruschen med att ta hem det jag själv köpt..hihi...en fin liten värmeljus-lykta på stålpinne att sätta ner i rabatten eller en kruka!

Ikväll står tvätt på schemat. Och Desperata fruarna förståss:)

Over and out

7 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad roligt att träffas sådär med sina väninnor! Och kul att byta lite paket också :) Lite synd att du fick din egen present bara... fast det är klart... man brukar ju köpa sådant som man själv vill ha! :)

Kram Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Ja här är det DH också, passar på att blogga i pauserna hihi. Visst är det härligt att läsa kommentarerna och det är ju ok att man inte hinner eller hur? Jag har ofta dåligt samvete att jag inte hinner allla men det är ju inte meningen att man skall ha. Tomten är underbar, ser ut som en sådan där olydig tomte som smyger omkring ute och gör hyss..

Kram Anne

Vitt och Blått sa...

Ha en bra vecka!
Kram Ewa

EN INREDOHOLIC sa...

Vad kul att träffas sådär kvinns emellan :)

Så fina bilder du alltid har här inne. Makalöst!

KRam på dig
Jannice

Signe 1 sa...

Vad skojigt och mysig att träffas sådär:-))!!

Ja här har du en Desperata hemmafruarna-lovers också, hihi...

Kram Sofia

Sjabbig men chic sa...

Nej, men det är inte ett dugg konstigt att Peter och Marie flyttar egentligen. Det har varit på gång i flera år eftersom företaget Peter jobbar åt har sitt säte där och Peters chef har efterfrågat det länge. Jag och Marie brukar ofta prata om det men det har känts så långt borta eftersom Mathilda skulle gå klart grundskolan först. Och nu gör hon ju det i vår. Så Peter flyttar i april och Marie och Mathilda i juli. Det gick bara så fort på slutet. Marie såg själv alldeles chockad ut;)

Kramis Lisa

Hem och Lycka sa...

Nej då, det blir bra så, finfin bild!

kram