14 november 2009

Fynd & idéer

Bild: Blocket annons

Jag slapp åka de 18 milen till IKEA!
Eller synd och synd...det hade ju varit kul förståss, men eftersom jag skulle ha bara vita benbockar till dörren, som ska bli skrivbord, just nu, så hade det blitt dyrt med bensin och allt bara för att köpa de här benen...
Nya kostar de nämligen ca 600:- tillsammans (för 2)...och nu fick jag 2 vita bockar + 1 läcker glasskiva med text, för just 600:-!!!
Fyndade dessa på blocket!! Toppen!

Bockarna ska jag ha som ben till dörren som jag skrev.
Glasskivan har jag andra planer för.
Antingen hamnar de på Jontes rum. Som skiva på ett gammalt symaskinsunderrede. Det är en träskiva där nu, men den här skivan är lite större!

En annan idé jag har är (eftersom det är text graverat på glasskivan) är att när vi renoverat vardagsrummet (målat väggarna vita), måla en ruta på väggen i avvikande färg, och hänga upp skivan över den målade rutan som tavla (som man hängde upp brickor förr vet ni..med brickband)!
Texten syns då bra mot väggen tänkte jag...som ett slaggs väggord..hihi....
Som upphängningsanordning kan man istället för brickband ha rostiga kedjor...eller kanske gamla nötta läderremmar på krokar? Vi får se..om det blir snyggt eller om man ser repor och slitage för mycket. Men det kanske blir charmigt...!

Som ni ser. Idéerna är många. Handlingskraft saknas dock, så det kan dröja innan de blir verklighet..haha:)

Over and out

Inga kommentarer: