12 augusti 2009

Latmans soffa

Soffan på altanen i stugan, ropade jag in på auktion förra sommaren. Mattan på golvet följde med på köpet eftersom den låg på locket.
Meningen är att soffan ska målas. Vit eller svart. Tror den blir vit, eftersom jag vill måla stugan svart med vitt runt fönstren. Tror det gör sig bäst. Även golvet kommer jag med största säkerhet lasera brunsvart.

I sommar har jag haft ett gamalt täcke, som följde med köpet av stugan, över sofflocket. Och några kuddar med broderade örngott.
I vinter blir det lite ruffare, med renskinn, fårfällar och ylle runt kuddarna.

Det är kul att planera höst/vinter nu tycker jag!!

Over and out

5 kommentarer:

Från koja till slott sa...

Ser mysigt ut! Tack för din snälla kommentar hos mig! Värmer!

Kramar Pernilla

charlotte sa...

Vilken snygg kökssoffa. Jag hade en plan på att hitta en sån jag också ända till jag insåg att det inte skulle få plats (ögonmåttet sviktar ibland...). Så det blev en annan liten furubänk som nu är ommålad i någon slags "nästan svart".

Anonym sa...

Vilken fin soffa du fyndat... vill gärna ha en liknande i vår framtida stuga :) Trevlig helg!

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, var det den där soffan du fick ligga i när ni skulle frakta hem den? Det hade jag gärna velat se. Sen undrar jag förstås om det är du eller Tommy som spenderar mest tid i den? Hur som helst så ser det jättemysigt ut och soffan är jättefin!

Kram Lisa

Vardagstugg sa...

Vad mysigt med en soffa ute sådär..skulle somna på stört om jag la mig där och vila ;-)

trevlig helg!

Annelie