02 juli 2009

Bild: Evenemangsbloggen

Det gick vägen för halva Tobbes lag idag. Lag 1 vann sin match, som var fullt godkänd spelad, men inte en av deras bättre den här gången heller. Trots att man vann vann vi inte gruppen. Målskillnaden avgjorde. De som hamnade på samma poäng som oss (de vi spelade 1-1 mot på onsdagen), vann med hela 18 mål i sin sista match och hade då gjort 10 mål mer än oss!!
Så vi kom alltså 2:a i gruppen, och går ändå till A-slutspel. Det som är skillnaden mot att bli 1:a, är att vi nu måste spela en 8-delsfinal innan kvarten.

Vi har absolut gjort ett godkänt gruppspel, med bara 1 insläppt mål, mot 16 gjorda. Trots att vi inte har vår ordinarie målvakt och några borta. Ärligt ska väl sägas att motståndet inte varit det svåraste heller. De var väl grupp 1:an som gav bra motstånd bara. Nu får vi hålla tummarna för att vi får se lite spännande och jämna matcher i fortsättningen, så det blir fin fotboll som spelas.
Det är alltid roligare för killarna (och publiken) att få kämpa på plan, än att inte möta något motstånd.
Vi håller tummarna stenhårt för att vi får gå så långt som till final:)

Lag 2 fick tyvärr storstryk i sin sista match och hamnade sist i sin grupp. Både inställningen och viljan saknades hos de flesta av spelarna redan från början, men nu ska man ge allt i B-slutspelet och försöka ta sig så långt det går där! Vi håller såklart tummarna här också:)

Vet att Sjabbig men chics dotters lag vann sin grupp och såklart hoppas jag de går hela vägen i A-slutspelet! Även hennes son gick till A-slutspel genom att komma 2:a i sin grupp. Önskar dem lycka till i slutspelet också:)

Ikväll middag hos min styvfar!
Over and out

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det var bra att du resultatrapporterade. Jag kan tänka mig att det har varit några nervösa dygn för de som följer våra barn mot toppen, vilket torde vara en väl så stor skara med tanke på vilka barn vi har. Allt annat skulle göra mig mycket förvånad.Direktrapporteringen har krånglat lite kan man säga. Hoppas att det går bra för Tobbe i morgon och lite extra hoppas jag det eftersom han gick ur invigningståget och kom och pratade med mig i tisdagskväll. Duktig pojke! Hälsa kram och liten puss på den fjuniga kinden.

Kram Lisa

Anonym sa...

Magnus och Simon är där nu och kikar!

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Hej

Såg din härliga kommentar om din son i klädaffären.. och vakten.. Hos " mamma Mu "

Ville bara skriva och berätta att jag log väldigt mycket, tänkte på min väktarutbildning.. Då fick vi lära oss att vara mycket diskreta och mycket försiktiga när det gällde barn i just sittvagn. Vi blev ombedda att verkligen hålla koll på den vuxna i sällskapet, så att den inte bad barnet ta något. Tyvärr är det mycket vanligt... Skönt att det var en civilare som såg er. och att personen följt er. Förstår din chock över att barnet fick med sej något.. :)

Mysig blogg du har, snyggt fixad..
Ha en trevlig sommar

Mvh Mia