25 november 2008

X

Ovanför det här fönstret i stugan, ska jag ha en hylla med min "X"-samling. Har köpt konsoler från indiska, som också gardinstången vilar på, och vill ha en gammal grånad planka som hyllplan!
Alternativet är att måla en bräda grå (eller kanske järnvitrola en ohyvlad?).
Tror ni inte att det blir bra? Två fårskinnskuddar skulle också bli fint i soffan. Och en ullfilt i vitt/grått och kanske lite svart!
Tillsvidare får mina 3 ensama stackars "X" stå på spiselkransen. Det rostiga är från Blacknwhite, det lilla rostfria från Bruka och det i grå betong är inköpt på IKEA för flera år sedan.
Min första lilla samling som förhoppningsvis ska bli fler och fler i olika färg och form....eller inte olika knalliga färger...de ska vara i jordiga färger;) Rost, grått, silver, svart, vitt och brunt. Och kanske en och annan i beige toner också!
Over and out

5 kommentarer:

Stina sa...

Fina X du har.:-) Kramis

Sjabbig men chic sa...

Det kanske går bra att måla med järnvitrol, annars går det ju att oljebetsa. Det finns jättefina nyanser och går även det på ett litet kick för Tommy!:D

Hem och Lycka sa...

Kommer absolut bli jättefint! kram

Anonym sa...

Det kommer nog bli suuuper! En sliten gammal planka skulle göra sig fin fint till den rostiga bokstaven:) Jag ska ha ett M från IKEA som jag köpte för många år sedan, men vaaar? Blir galen vill hitta det! Kram

Tess på Tilda och Mamma sa...

Så fin X-samling du hittat, det passar nog bra med en grånad bräda som hylla till dom. HA en fortsatt bra vecka.
Kramis Tess