26 november 2008

Nu kan det bli advent!

Välkomna till radhuset! Hälsar 3 små nissar våra besökare:)
Det tokroliga gardinerna köpte jag förra året! Jag har ju lite annan stil här hemma, än i stugan.
Ljushjärta från IKEA. Jag har dock inte tänt det än...väntar till fredag tror jag!
Krukor med blockljus på väggen från Cult Design, och det ursöta hjärtat fick jag av min väninna "Sjabbig men Chic"!! Som tack för hjälpen att starta hennes blogg! Tack snälla du!
Julig kökshandduk på diskmaskinens handtag! Den är från Frösö Handtryck.
Gardinerna som är sydda av tyg från Mairo, sydde jag redan 1999, när jag sett liknande i en av stadens inredningsbutiker!
Folk trodde nog jag var knäpp...raka våder!!!
Panelgardinen hade inte riktigt gjort entré, och några av mina vänner höjde ett och annat ögonbryn och kommenterade knappt gardinerna.. De hade fortfarande rynklängder i chintz med spets innanför;) De tyckte nog att mina gardiner hörde en supermodern stockholmslägenhet till!!
Men hepp...nu finns de i var mans hus, panelerna!
Stjärnan köpte jag på Hemtex förra året! Love it!
Elflugan-kopian köpte jag också 1999.....Kände nog för lite modernare stuk det året..hihi..för även den fick utstå lite kritik från folk!! Traditionell skulle det vara!!
I övrigt har jag inte så mycket jul här hemma. Spar allt krut till stugan, eftersom det är mest där vi kommer vara under julhelgen. Även om det blir några hemma dagar när vi jobbar...
Men funderar ändå på att ha en gran även här...Den i plast har ju hängt med i många år och jag har ju så mycket fint pynt till den;)
Kom ihåg att tävla!!
Over and out

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Snabbt svar på din fråga: Jag vet att hon fått ditt mail, vi har pratat om det, men hon har strul med datorn och skrivaren just nu, jag ska påminna henne, men annars har de 040-452311.

mig & alice sa...

Hejhopp.

Jaa, men tänkt vad roligt att du ändå kunde vara först med dina panelgardiner.

Så känns det ibland...att man är några år före sin tid. Jag satte in fönster i en vägg som dekoration för 13 år sedan. Nu är det många som gör det :-).

Jag gillade verkligen din kökshanduk!!
Vet du, jag ropade in lite på auktionen uppe hos dig i söndags. Var du där kanske??

Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut!!! Kram

Jessica sa...

Hej,
du var lite före din tid med panelgardiner!
Söta tomtar -
jag har ett par likadana, :)
Go natt! // Jessica

Katja Kristoferson sa...

Jag står redo med adventsstjärnan i högsta hugg!

ps. fick du mitt mail om att jag vill beställa änglar?

♥ Fyra årstider sa...

Super söta tomegardiner.
Kram Lotta