18 augusti 2008

Önskelista julen 2008

Bild: Bagaren och Kocken

Eftersom det lackar mot jul, och jag börjar få lite julstämning.....Vilja pyssla ihop julpynt och så, är det lika bra att köra en önskelista. En lite dyrare önskelista. Med drömprylar. Ingen inbördes ordning.
Den är främst riktad mot Tommy! Lägg in denna lista i din dator nu vännen:)

1. Denna söta Tivoli Audio IPAL i vitt, på bilden ovan, vill jag gärna ha. Tommy tycker om att lyssna på radio i köket, och denna är liten och nätt, suveränt ljud, och tål dessutom lite vattenstänk. Kan därför också tas ut. Går på el eller batterier (upp till 20 tim). Man kopplar bara in sin Mp3 eller CD så är det klart för annat än radio också! Pris 1895:-.

Bild: Bagaren och Kocken

2. Jag kan också tänka mig denna. Cobo CD radio i vitt. Här är det radio och CD i ett!! Är den inte dödssnygg!!!!? Pris: 2995:-

Bild: Bagaren och Kocken

3. Den här är ren nostalgi! Min mormor och morfars radio såg lite liknande ut, fast i rökgul färg (som högtalaren på denna ung). En Roberts radio R250. Enbart radio dock, och vi behöver lite mer....men så snygg ändå! Kan få husera hemma i radhusköket:) Pris 1990:-
Bild: Bagaren och Kocken

4. Varje gång nått behöver mixas och hackas i stugan går jag bet. Som avokado till guacamole tex. En mixer behövs. Och då gärna denna Dualit Stavmixer i creme. Så den matchar min framtida Smeg:) Pris 990:- + tillbehörspaket för 695:-.
Bild: Bagaren och Kocken
5. Kitchen Aid Artisan, assistenten har jag blitt lovad av Tommy. Men jag har inte sett skymten av den ännu...kanske kommer den med tomten?! Då vill jag ha en vit, för det passar bäst i radhusköket! Pris 4995:- + stora tillbehörspaketet 2995:- (eller köp till paketpris 6495:-
6. Om tomten är snålare än så, så blir jag glad för ett Snö of Sweden armband också. Även om jag pärlar själv, så är det kul med nått nytt och snyggt av annan designer ibland. Just detta, Peach Pendant brace 3-string, kan tomten fixa för 399:-.
Jag vet älskling att de första sakerna är lite dyra grejor.....men jag vill inte ha det gamla stora tunga åbäket till cd-spelare på köksbänken. Snyggt ska det vara. Och nätt. Och det kan ju bli en gemensam present till oss:)
Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Tack för tipset om lampan, den var liten och söt :). Tyvärr står det inget pris på hemsidan..lite synd..

Åh vilken härlig önskelista, min skulle bli lika dyr å lång som din ;), tänk om man vore miljonär, oj oj jag vågar inte ens tänka på vad man skulle spendera pengarna på *fniss*

Ha det så gott!
Kram Hanna

Zizzi sa...

Smart att lägga ut önskelistan på bloggen! Det ska jag också göra. För mina vänner och min man läser min blogg, och då slipper de ju fråga.
Kram cissi