17 augusti 2008

Dagens aktivitet

Bilder (samtliga i inlägget): Brunkullan med Mosipperötter

Lördag o Söndag är sista dagarna för året som Frösö Zoo har öppet. Halva priset på entré och mat! Jag och Jonte gjorde en liten utflykt på lördagen.
Här står Jonathan vid entrén.
Kragbjörnsunge är nyfiken på vattnet.
Morsan bryr sig bara om att få vila....
Och vad f-n glor ni på?
Djurens konung gottar sig i den jämtländska brittsommaren (jo för värmen kom åter idag..:) ).
Tiger tvillingarna Ying o Yang, var söta som kattungar!
Lobebisarna var små och gulliga!
Polarvargungarna vilade i gräset.
Aaaa..jag har hår i ögat! Ta bort någon...snälla.....
Falabellorna gillar jag. Behändiga på nått vis!
Zebrarandigt är visst trendigt igen har jag hört!
Åsna.
Bäst att tvätta sig. Om det skulle komma finfrämmande i Lemurhagen....
OK Arne....väck oss om det kommer någon....!
Jag syns inte!
Kom inte nära!
Kurr, kurr, kurr, kuuuuurrrr....
Små söta vita duvor skulle jag vilja ha!
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih....................!
Kramgoa husdjur.
Naturligtvis finns det tivoli på zoo. Jonte flyger högt!

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! Ser ut som en mysig dag. Mina ungar vill inte se djuren utan bara åka alla karuseller (som står så bra precis innanför grindarna!).

Susanne sa...

Vilken dag ni verkar ha haft! En granne här en bit ifrån har en påfågel. Våra fjäderfän låter väl lite men den grabben skriker som en marskatt periodvis. Björnar har ni väl hemma? ;-)
Kram
//Susanne

Brunkullan sa...

Haha...jag förstår att de låter högt:)
Jo björn har vi runt knutarna..men inte Kragbjörn...men det spelar ingen roll.
De (björnarna) får gärna vara i skogen, men håll er borta från mig bara!!

Susanne