24 september 2007

Besatt!!


Bild: Brunkullan med Mosipperötter/Susanne af Jamtland

Här är en första bild på vad jag pysslat med under helgen:-) Klicka så ser du närmre....!!

Köpte ett kit med tre halsband att tillverka, från Panduro. Detta är ett av tre som det följer med material till, i kitet, det hette "Tulipa". Halsbanden är gjort av vaxad lintråd, glas och akrylpärlor samt snäckskalspärlor.
Färgen på detta är svart. De andra är brunt/bärnstensfärgat och det tredje är blått.

Modellen är långa "snoddar" utan lås, som man virar runt halsen lite som man vill. Som jag lagt det på bilden är bara ett av många varianter. Svårt att förklara.....
Ni som har halsband från Snö eller Pilgrim förstår säkert hur jag menar i alla fall:-D

Jag är helt såld på detta nu, så inte mindre än 5 olika halsband har tillverkats! Dessa tre, samt två rosa ur "elements" collectionen från Panduro, "Californium" och "Radon".
Visst har det varit mycket svordomar och suckar under tiden, men det är verkligen min grej har jag upptäckt! Har inte gjort halsband sen dagis tiden..haha!!
Men jag förstår att handgjorda smycken är dyra, då det tar en hel del tid att göra!!

Inte bara halsband blev det. Jag har också gjort två par örhängen (stav med hängen).
Dessa är i helt egen design!! Ett par sitter på silverfärgad stav och har hängen av fyra glaspärlor. En mellanstor vit, två små turkosa och en mellanstor transparent.
Det andra paret sitter på guldfärgad stav och har hängen av fyra pärlor. En matt vit stenpärla, två vita små glaspärlor och en transparent glaspärla.

Ska lägga ut bilder på mina alster på min nya blogg Susanne af Jamtland, som kommer fungera som en liten "butik", där jag eftersom kommer att sälja de smycken och kort jag gör!!
Inget finns dock inlagt ännu. Vill bygga upp ett litet lager först, och förbättra min teknik innan jag vågar sälja till andra än nära och kära (som har nära till om smyckena behöver förstärkas/lagas...hihi!!).

Fast dessa som jag nu har ska jag testa på mina kära kollegor imorgon, så får vi se om något faller dem i smaken.
Vem vet! Det kanske bara är jag som tycker de är fina...haha!! Jag är bra sugen på att behålla nått själv faktiskt. Som minne av de första smycken jag gjorde:-D

Men du får såklart höra av dig om du skulle vara intresserad av nått speciellt. Tex detta halsband som är på bilden!

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga och driftiga du! Vilken bra idé! Det kommer att gå kalasbra. Är det något du funderat på länge? Kram Annica

Unknown sa...

Va kul att du har hittat din grej =) sån lycka... Man blir helt besatt!! ha-ha...Hoppas att dina kollegor gillade dem så att du gör fler och lägger ut dem på din nya blogg snart!! Ska bli kul att se...Ha det gott! Kramar Malin

MiaMaria sa...

Har också massor med halsband och armband jag gjort som ska ut på blogg nr 2.
Fint ditt blev!
Har också en massa andra projekt som ska visas så småningom.
Trevlig tisdag!// Maiamaria