20 augusti 2007

På G

Sovrummet i stugan håller på att målas alltså......

Här ser man att väggarna på båda sidor är målade 1 gång (grundade...) och tak och väggen vid huvudänden av sängen är omålade. Färgen tog ju slut.......
Närbild av den del där garderoberna ska stå. För att kunna ha kvar säng och garderober i sovrummet medan jag jobbade så målade jag väggar och tak på denna sida 2 gånger. På såvis kunde jag flytta dit garderoberna genast!!
Här syns panelen lite närmare. Det är inte pärlspont och inte allmogepanel....Vad är det?
Här har jag ställt in garderoberna där de ska vara. Sidorna har samma panel som väggen. Dörrarna ska också målas vita. Eller ljust rökgrå som fönsterlister och dörrlister.....Vad tror ni?
Golvet ska få samma grå färg. Då blir även golvsocklarna den grå färgen...Men inte förren nästa år. Hallväggarna går före där.....
Alla bilder har fått sån konstig färg. Det vita upplevs verkligen vitt....men på bild blir allt så.....gult! Och så blir det inte när jag kollar bilderna innan de läggs in här på blogger!
Men det ÄR vitt....om än något tonad:-)
Fortsättning följer............
Over and out

5 kommentarer:

Unknown sa...

Snyggt! Vitt är verkligen så fint!

Fredrik Andersson sa...

Det kommer ju bli hur bra som helst! Nu väntar vi med spänning på slutresultatet ;) Jag kanske inte ska klaga på att vara seg med att få klart det...hmmm

Anonym sa...

Vitt regerar! Vilken skillnad. Jag hade en period då jag älskade furu. Har ett hemskt köksbord av lackat furu. Dölj numera av en vit stor duk.

Lina Gardelid sa...

Hej sötis!!

Jag bara ÄLSKAR att se förvandlingen hos folk när de målar om och gör fint som du gör i sovrummet just nu! Det kommer att bli kanonfint!! =)
Jag tror på att göra garderobsdörrarna lite rökgrå... Man ska nog inte vara rädd för liiiite skiftningar. Det blir mer levande då.
Ofta sitter jag och kollar hemnet eller liknande och drömmer mig bort bland husen. Där brukar jag fantisera om vad jag skulle göra för ändringar om jag flyttade in. Ditt sovrum förverkligar en typisk sån dröm. =) Jag följer med förväntan din förvandling!
Tack för gulliga ord i min blogg!
Kram!!!

Anonym sa...

Åh det kommer att bli jättefint! Vad roligt att komma igång. Blir sån enorm skillnad med det vita.
Lycka till.