26 juli 2007

Äntligen hemma

Kom hem igår...eller natten till idag rättare sagt.
Jag hade tagit en åksjuke tablett innan, så jag sov som en klubbad säl tills vi passerat Mora!
Ja, jag var vaken en kortare stund på macken i Skara, och en stund till några mil innan Mora för fika. Men annars....helt utslagen!

Idag har jag gjort stan! Shoppade inte så mycket ändå i Götet, så det var roligt att stilla behovet lite;-)
Först blev det ett småpipita-rutigt tyg i marin/vitt som jag ska klä kökssoffan med. Sen ett kit med 6 st tabletter i vitt plast med mönster. Även det vitt. Från SIA. Jag premiär besökte en rätt ny möbel inredningsaffär här i Östersund. Living in Sweden!
Wow!
Från det hypermoderna till det sirligt romantiska. Saker från SIA, Bruka, Lexington och många fler.
Köpte inte bara tabletterna där utan också en fin vit servetthållare, ett vitt romantiskt porslinsfat och ett vitt blockljus som har konturer i vitt stearin, föreställande rosor som dekoration över hela ljuset. Mycket fint!! Servetthållaren var det 50% rea på:-) Om jag inte har helt fel så kommer alltihop från SIA.

Sen hittade jag ett vitt underlakan med små grå dödskallar på Hemtex till 50 % rabatt! Såklart slank det ner i påsen också! Det ska Jonte få i födelsedagspresent!
På Hamngatan 12 hittade jag en fin plåtburk med lock. Vit botten och motiv i denimblått (blommigt) lite shabby look på den...Fanns i två storlekar och jag köpte den mindre. Men den stora skulle blitt fantastiskt lämplig för tex tvättmedel.....men man kan ju inte få allt!
Ska visa bilder på allt jag köpt sen när vi fått ordning på digitalkameran!!

Sen köpte jag 5 kuddar på Rusta för 29.90:- styck! Ja...inte bästa kvaliten kanske men de ska bara vara till kuddfodralen i stugan, som inte har någon innerkudde än. Och även till lexingtonfodralet och till ett fodral jag ska sy ihop av några benvita och bitvis slitna gamla handdukar med monogram.
Så.
Det blir till att låna sig en symaskin:-)

Over and out

Inga kommentarer: