22 juli 2007

Jonte säger..igen

Vid skogsbilvägen...

Det kommer en bil och kör sakta efter den lilla smala vägen. Jag står böjd ner i diket och plockar kantareller som växer där. Med rumpan i vädret...så om jag inte flyttar på mig så tar bilisten mig med backspegeln ungefär....

Jonte: Mamma! Dra in röven!!!!

Det var väldigt roligt just då:-)

Sen av en händelse när jag klivit ner i diket för att bilen ska kunna passera, kikar jag in ca 50 cm in i skogen. Där finns en stubbe....och på stubben ligger en keps! Och. Det är Jontes keps! Som han lagt där veckan innan när vi var på samma plats!

Komedi på hög nivå:-D

Over and out

4 kommentarer:

Susanne sa...

Den kommentaren var grym*asg*

Cornelias Corner sa...

Känner igen mig!! härlig syn...

A L V A S - P A P P A ! sa...

ja faktiskt!

Alva spolade på toa medan vi bytte bajsblöja på henne idag. Otroligt komiskt då, men helt omöjligt att förstå om man inte var där!

Anonym sa...

Hej
Ha,ha Du lever farligt när Du plockar kantareller.Vi hittar våra på betryggande avstånd från bilvägen som tur är.
:)