25 juni 2007

Jorå...här kommer mer...

Tog lite fler bilder i stugan i helgen.
Vardagsrumsdelen i stugan. Som vanligt ska ni tänka vitt!!!! Alltså....det ska ju målas och kläs om en del...;-)
Även hörnskåpet ska ju målas vitt:-) Och en ny skärm till golvlampan skulle inte sitta fel. Funderar på att spraya den vit så länge och limma fast pärlor på den......
Fåtöljerna nämner vi inte.......

Vår öppna spis med insats från "Roslagsspisen". Alla möbler utom kistan ingick i köpet. De flesta detaljer är dock sånt vi köpt, men inte alla. Kopparkitteln ingick...liksom TV:n...:-)
Kistan kommer dock aldrig komma nära en målarpensel...hihi...!

Mot matplatsen. Dynor och matta ska bytas å det snaraste.....Bordet bytas till ett större, stolarna målas och få sällskap av en nätt kökssoffa!


Renbäddat i vår säng. Överkast "Ellen" från Åhléns är min 35-års present. Påslakan med rosor ingick i köpet av stugan!!


Min älskade pläd som jag fått i gåva när jag bodde i USA....Här syns att jag lyckats färga det vita rosa i någon tvätt.......



Även denna är en gåva från familjen i USA. Blommorna är Virginias "statsblomma". Som våra lanskapsblommor ungefär.....har totalt glömt svenska namnet....hmm.....jaja...det amerikanska är i alla fall "American Dogwood".....hm...vad tusan heter den nu.....*googlar...*....JA! Den heter såklart Blomsterkornell!!!
Den är vändbar och är rosa i botten med vita blommor på andra sidan:-)
Over and out




8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Visste inte att det fanns "state-blommor i USA.Kan Du några fler?
Det ser mysigt ut i stugan.
:)

Ankan sa...

Jag tycker du har skapat en härlig mysfaktor i stugan med det vita mot det bruna. Visst ljusar vit färg upp en hel del och det kan förändra så totalt, men jag tycker det ser mysigt och avstressande ut!

Tingeltangel sa...

Undrar hur många stugor med furuinredning det finns i Sverige... Jag tycker också det ser mysigt med skulle nog göra som du - måla en del av det vitt.

Susanne sa...

Härligt mysigt i stugan och tänkar man vitt blir det ju helt enastående! :-)
Må så gott!

Anonym sa...

Hittade din blogg via Camilla Läckbergs. :) Fastnade direkt...jag måste bara få säga att jag tycker att fåtöljerna är helt fantastiska. Klä om dom i ett fint tyg så kommer dom där att göra succé! ;)

Kattfot sa...

Å så mysigt det ser ut! Ska bli kul att se va du hittar på :-)

Vangen sa...

Kommer til å bli kjempe fint hvitt:)Likte godt putene dine,er det Gant el hvor har du kjøpt de? Liker stilen kjempe godt:)

Anonym sa...

Jag tänker vitt, det kommer att bli ursnyggt!!!