06 juni 2007

Badkrukor

Tobias och en kompis drog iväg för årets första dopp!!
Storsjön mäter ruggiga 10,5 grader och jag skulle inte komma på tanken.
Men.
Jonte blev ju peppad såklart så vi packade ryggsäcken med saft och äpplen och tog en tripp ner till sjön.
För mig blev tårna doppade men inte mer. Jonte vågade sig ut till knäna.
Det dröjer nog någon vecka till innan det blir mer badvänligt!!
Dessutom bländade jag några fler luttrade badgäster med min vita blekfeta lekamen (med illröda armar som atteralj...)....Tror jag hörde något om strandad val.....

Sen blev det trationsenligt 6:e juni firande vid Persudden. Ankrace såklart och Jontes anka kom på 2:a plats av ca 100 st!!!
300 kronor vann han som nu ska spenderas på barnens hus enligt Jontes önskan:-)

Fika, dansuppvisning av 3 av Tobbes klasskamrater och lite jazzig musik.
En mysig dag.

Nu är Tobbe på fotbollsträning och jag är inte avundsjuk....själv sitter jag här. I skuggan. Inomhus. Med ett glas isvatten...
Härligt!!

Over and out

Inga kommentarer: