06 februari 2007

Dyra barn

Jag har, liksom Annica, en vana (läs ovana) att handla dyra barnkläder...
Speciellt Polarn och Pyret åt Jonathan och JC eller så åt Tobias.
Men.
Visst.
Jag är storkund hos HM också! Alldeles nyss kom ett jättepaket hem med sommarkläder. Shorts (både långa och korta) , t-shirts, linnen, , jeans och några huvtröjor till ungarna.
Priset?
1660:-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
För typ shortsen då heller.....?
Närå, nästan allt de behöver i sommargarderoben var inkluderat där.
Riktigt många plagg.
Men.
Kände att en jacka behöver båda.
Så.
Igår fick Tommy äran att åka till Polarn och hämta en jacka jag lagt undan där...
Jättesnygg rutig i olika beige färger (kolla in hemsidan skola 6-11, utomhus och den beigerutiga jackan...)
Kostade?
695:-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men.
Eftersom jag är ekonomisk (ironi) ska jag (som jag alltid gjort) ta en storlek större än han behöver, använda den i två säsonger (vips ner i 350:-/säsong) och sen sälja den för ca 200-250:-......
Då har den vips bara kostat 225:- att köpa per säsong!!!!!!!
HM pris.....
Smart va?
Eller lurar jag bara mig själv???!!

Och.
Jag ska sälja den turkosa vind- polarnjackan (som han hade både 05- och 06!!!) till min kompis för 100:-, så där får jag in ytterligare bidrag till nya jackan......

Och.
Faktum är att polarns kläder håller kvaliten så bra att de ser nästan nya ut efter någon säsong också...så det är ju bra:-)

Så.
Nu ska jag bara in och byta stl 122 , som jag köpte, till en 128 istället.
Så får det bli

Och.
Varför lät detta som ett försvarstal till att få köpa dyra snygga märkeskläder till barnen...;-)?

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Susanne!
Du är så SMART!!!
Så kvinnligt ekonomisk! Ett riktigt föredöme att lära av!
Kram //AC

Brunkullan sa...

AC:Muuuuaahaaaaaa:-)