09 januari 2007

Magsjuka

Idag skulle vara första dagen för Jonathan på dagis sedan den 21/12 2006....
Men.
Han kräktes klockan 07.00 i morse....sen kräktes han igen vid 07.45 och efter det var det som att öppna en kran.
Kräk varje kvart fram till lunch.
Eller.
Han hade ju inget i magen så det var mest hulk och slem och kvid.
Matade med resorb och avslagen cola.
Skedvis.
Jag led varje gång allt kom upp. Stackars liten.
Vet ju själv hur gärna man vill dö när man är magsjuk. Fort dessutom!!

Då.
Vid lunch.
Då vart han tvärpigg och ville äta och gå till en kompis.

Lyckades hindra lillen att gå till kompis men lite rostat bröd fick han äta.
Och ris med lite soya gick ner med lite Resorb (det var väl en finfin måltidsdryck:-)? ).

Sen har allt varit bra.
Vi misstänker starkt de stekta äggen vi åt till middag igår. När vi började äta kände mamma och Tommy att nått luktade surt. Mamma kunde också känna en sur smak av maten....
Efter lite detektivarbete kom vi fram till att det var maten.
Äggen eller pytten.......
Vi slängde allt och åt rostat bröd istället!

Eftersom Jonte inte smakade på pytten, men åt 3 stekta ägg, drar jag slutsatsen att det var fel på äggen. Eller ett par i alla fall. Datumet går inte ut förren om en vecka, men det kan ju vara nått fel ändå...
Att bara han blev sjuk tror vi beror på att han nyss ätit penicillin.
Mer lättdrabbad av bacillurer då kanske?

Hur som helst.
Jag käkar vitpeppar och har vräkt i mig nästan en hel 2-liters cola idag.
I fall att....
Har kräkfobi!

Och Jonte?
Jo han är tokpigg och mår som en prins.
Själv hade jag fortfarande försökt skrapa ihop resterna av mig själv från toasitsen......

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Det låter som ni har haft det jobbigt!
Jag är inte mycket för Coca-Cola men det är suveränt vid magsjuka.
Hoppas att ni snart mår bättre!