27 december 2006

Julen

Juldagen bjöd på lugn.
Tobias umgicks med Elias hela dagen och jag, Tommy, mormor och Jonte gick på promis. Mormor och Jonte bangade efter en stund och vände medan jag och Tommy fortsatte över berget och tillbaka igen.

Storslagen utsikt och naturupplevelse i form av 5 stressade rådjur som sprang över hygget när vi uppenbarade oss!!
Tog väl dryga 1,5 till 2 timmar sammanlagt även om sträckan inte var så lång, men vi gick i sakta mak.

Sen blev det en del spel och Tobbe och Elias satt halva kvällen och eldade i ett vindskydd byggt av Elias morfar.

Annandagen for mamma (mormor) hem och vi fick trevligt besök av Yvonne (morbrors ex-fru), Carina (min kusin), Elisabeth (morbrors fru), Annica (kusin Tonys sambo), Anton och Alva (Annica och Tonys barn, 5 och 3 år gamla).
Så himla kul att de tog sig tiden att komma förbi på lite fika. Kul att se alla igen också. Har inte träffat Yvonne på vet inte hur många år, och Carina och Annica med barn är det 1,5 år sedan jag såg.

Vi hade jättetrevligt och det var synd bara att inte Börje och Tony kunde följa med. Tony låg helt däckad i flunsan tyvärr!!

Kom sen på att jag som köpt en sån fin gästbok....Har inte kommit på att ta fram den en enda gång än...så nu har mina allra första gäster inte fått skriva!!
Kan man göra sånt i efterhand???

Sen blev det middag innan Rickard och Sara kom för att hämta mig och lämna sin son Jonathan i stugan. Han går i samma klass som Tobias och ska vara där i några dagar.
Jag passade på att åka hem med dem så jag slapp bussen:-)

Kvällen tillbringade jag framför sagan om konungens återkomst. En film jag kan se om och om igen!! Jag gråter på samma ställen, ler på samma ställen och blundar på samma ställen(spindeln!!)....

Skönt att vara själv.
Men.
Jag saknar redan familjen...
Men.
Bara två dagar till så ses vi igen.
Åker ner på fredag.
Med Rickard och Sara såklart!!!

Over and out

Inga kommentarer: