10 november 2006

Lunch-shop-a-holic

Nu har vi gjort det igen.
Jag och A-C på jobbet...

Ägnat hela lunchen till shopping:-)
Sällan köper vi kläder eller sådant vi behöver:-)
Ofta köper vi inredningsdetaljer och sådant vi inte behöver.....

Som idag.
In på Linnean (blomsteraffär) och köpte ett ljusfat för fyra värmeljus samt tre porslinsljusmanchetter från Cult Design..
Till stugan såklart....
Sen.
In på Hemtex och köpte en jättestor och hög stallykta i silverfärg samt en lite mindre (men ändå stor..) i samma färg. Skulle velat ha dem i rött också.........till jul....
Till stugan såklart!

Igår var vi på stan också.
Men då köpte jag inget.

I förrgår var vi på stan också.
Då köpte jag juliga kökshandukar, ljusfat, blockljus och grytlappar.
Till stugan såklart!

Det blir mycké till stugan nu.....

Over and out

4 kommentarer:

Fredrik Andersson sa...

Det låter som om du har det fint hemma :) Och i stugan...

Anonym sa...

Men...........lilla Susanne. Stugan var väl full med medföljande pryttlar så med handen på hjärtat inte behöver du detta?

Jag tror att jag är i större behov faktiskt ;)

Har också ögonshoppat idag på våran inred och jag önskade mig sådär typ 15.000 kronor för att kunna köpa sånt som jag verkligen har ett behov av. En snygg ljusstake för tjockt ljus 2000:-, läcker lampa i svart ungefär lika mycket. Och så en massa krimskrams givetvis samt urläckra mattallrikar där en liten assiet kostar 150 kronor styck - du kan förstå va snyggt det hade gjort sig i mina skåp.

När man går in där ska man ha lämnat plånboken hemma så att man inte kan köpa något. Men jag höll hårt i den och gick därifrån tomhänt -snyft!

Brunkullan sa...

Monica: Av det som lämnas kvar i stugan (utöver möbler),är det max 5 procent som jag vill ha kvar.....
Av möbler är det något mer.
Dock helst inga lampor alls....!
Gillar INTE furu!!

Vill inte heller ta över så mycket av sängkläder, täcken, kuddar, frotté, kökshanddukar, grytlappar, duschdraperi, överkast, och ABSOLUT INTE städprylar, toaborste, disktrasor odyl..

Sen ljus behöver man i mängder och tror inte de lämnar så mycket sånt.

Nästan alla prydnader ska väck. Åtminstone kopparpryttlar mm.
Där blir det loppis:-)

Gardinerna är absolut inte min stil!!
Osv...
Ja, du fattar.....

Fredrik: Man kan lätt tro det, men ack nej...

Fredrik Andersson sa...

Får omformulea mig lite då ;) Det låter som om du kommer få det fint... :)