03 september 2006

Dagen efter

Nu på morgonen skickde jag iväg Tommy och Tobias till Rätan på cup.

Först kändes det inte så tokigt. Vara hemma. Få lite gjort. Putsa fönster och byta gardiner, vika in lite tvätt och bara ta det lugnt.

När de väl åkt kommer ångesten.
Helt plötsligt känns det inte tryggt här längre! Vårt annars lugna område har bara drabbats av nattliga räder i garagen tidigare. Inga intrång på gårdarna.

Ta vad du vill på natten när vi inte vet något. En cykel är ju egentligen bara en simpel sak. Men mitt på blanka dagen? Framför ögonen på oss??!! Det är inte stöld. Det är rån!!!

Skulle du ryckt åt sig cykeln mitt framför Tobias också? Eller Jonathan? Han var ute på uppfarten bara minuterna tidigare och lekte.... Vad hade hänt om jag hunnit hålla fast cykeln? Polisen som konfronterade dig 15 minuter tidigare på morgonen, sa att du var drogad av något.....

Nu känns staket och grind än mer angeläget än tidigare. Just nu tror jag att det fick högsta prioritet!!
Tidigare för att vindskydda rabatterna. Nu för att skydda min familj och egendom....

Jonte tror att du, "tjuven", ska komma på natten och ta hans grejor. Eller ta han!

Tack så mycket för att du gjort min 5-åring otrygg!!!!!
För en jävla cykels skull!!

Over and out

Inga kommentarer: